בימים האחרונים עלו מספר קמפיינים הפועלים להביא לסגירת פינות החי העירוניות ובמוסדות החינוך מה שהביא לחשש כבד בקרב אותם האנשים העוסקים בטיפול בעזרת בעלי חיים במוסדות חינוך. היום (שלישי), עמותת "נפש חיה בגוף חי", הארגון הישראלי לעוסקים בהתערבויות למען אנשים בעזרת בעלי חיים, ועמותת "קשר אדם-חיה", המאגדת עוסקים פרטיים וחברות המפעילים תוכניות חינוכיות וטיפוליות לחינוך וטיפול בעזרת בעלי חיים במוסדות חינוך, העלו עצומה הקוראת לשר החינוך, נפתלי בנט, לראות בפינות החי של משרד החינוך כלי חינוכי, לימודי וטיפולי ולתמוך בקיום ובפעילות פינות החי.



"מיעוט של אנשים קיצוניים מוביל מסע הכפשות, אשר מטרתו סגירה של פינות החי במערכת החינוך והפסקת גידול חיות מחמד על ידי אזרחים מן שורה", נכתב בעצומה עליה חתמו 1,300 אנשים מספר שעות מרגע שפורסמה. "פינות חי בבתי ספר קיימות מזה שנים רבות ויש להן יתרונות רבים ומוכחים: השפעה חיובית על האקלים הבית ספרי, הפחתת אלימות, הגברת האמפתיה לאדם ולבעל החיים, עידוד שמירת הטבע ומניעת צער בעלי חיים וקידום מיומנויות חברתיות וטיפוליות. כמו כן, הן מלמדות ילדים ונוער אחריות מהי, מגע עם החי מהו ומהם בעלי חיים בכלל".



עוד נכתב: "חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא פינות החי הוא מהמתקדמים בעולם בנושא מניעת צער בעלי חיים. במשרד קיימת יחידה מקצועית אשר תפקידה לקבוע מהי פינת חי טובה ומהי פינת חי לא טובה. חיזוק יחידה זו והידוק הפיקוח על פינות החי ישדרג מאוד את רווחת בעלי החיים".



כזכור, ביום שישי האחרון החל קמפיין המודעות לגיוס דעת הקהל לנושא סגירת פינות החי העירוניות לצבור תאוצה לאחר שכמאה מפגינים נכחו באירוע מחאה ליד אחת מאותן פינות חי בפארק הירקון בתל אביב. בנוסף, מורים ואנשי חינוך הפיצו עצומה הקוראת למשרד החינוך לשלב תכנים המעודדים חמלה לבעלי חיים בתוכניות הלימודים הפורמליות, להגביר משמעותית את הפיקוח על פינות החי ולאכוף את האיסור על הקמת פינות חי והבאת בעלי חיים לבית הספר וכן, להביא לאיסור כולל על כליאת בעלי חיים בשטח בית הספר.



"בעלי החיים מקבלים אצלנו את היחס הראוי והטיפול המסור"


מהעמותות  האחראיות על העצומה לשר החינוך, נמסר ל"מעריב-אונליין" כי "לאור המאבקים והמחאות של ארגונים ואנשים שונים לתמוך בסגירת פינות החי ושחרור כל בעלי החיים באשר הם מהשבי אל הטבע, חברנו יחד עם אנשי מקצוע בכירים כדי להילחם על הזכות הטבעית של האדם בכלל והילדים בפרט לתקשר ולהתפתח נפשית, רגשית וקוגניטיבית ולשחרר עצומה הקוראת למשרד החינוך להימנע בכל תוקף מלסגור את פינות החי".



יו"ר עמותת "נפש חיה" ד"ר יוני יהודה, יו"ר איגוד פינות החי מטעם העמותה ד"ר רוני רדו, יו"ר עמותת "קשר אדם-חיה" מרילין טמסיט וד"ר אבי ליליאן מאיגוד הווטרינרים הארצי מסרו כי "בעלי החיים מקבלים אצלנו המפעילים ומנהלי פינות החי את היחס הראוי, הטיפול המסור וכל שנדרש על מנת לתת לו רווחה ותנאים אופטימליים. אם יש פינת חי או מפעיל שאינו מקיים את התנאים הנ"ל, יש לבדוק כיצד לסייע לו לתקן את המצב ובמקרים מסוימים אף לסגור את פינת החי".



כזכור, נושא פינות החי במוסדות החינוך לוטה בערפל, משום שכפי שפורסם ב"מעריב" לפני כשלושה חודשים, מפקחים, מנהלים וגננות קיבלו מכתב באפריל האחרון ובו הנחיות בנושא מרחבים זואולוגים במוסדות החינוך. "לאור העובדה כי אנו מצויים כעת בעיצומם של כתיבת תקנות וצווי אכיפה למוסדות חינוך בכל הקשור לפתיחה וניהול מרחבים זואולוגים במוסדות חינוך, הוחלט כי אין לפתוח מרחבים זואולוגים חדשים במוסדות החינוך", נכתב במכתב. עוד הודגש כי "אין להפעיל תוכניות שבהן המפעילים חברות חיצוניות מגיעים עם בעלי החיים למוסד החינוכי למעט כלבים. הובלת בעלי חיים לפעילות מחוץ למקום גידולם הרגיל גורמת להם סבל רב, והובלה של עופות וזוחלים אף כרוכה בסכנה לבריאותם".