ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שבת) לדיווחים לפיהם במשטרה נערכים לחקירה נוספת שלו אחרי הפוגת החגים, וביקר את מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך. ההערכות לחקירה נוספת באה בהתאם לבקשת הפרקליטות ולשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרך להגשת מסמך הסיכומים, ראיות וממצאים שיועבר להחלטת היועץ ופרקליט המדינה שי ניצן. לא מן הנמנע כי מעבר לאותה חקירה יידרש נתניהו לחקירה נוספת, ובמשטרה יבקשו לתאם מועדים צפופים כדי לאפשר את השלמת החקירה בפרשת המתנות המכונה פרשת 1000 ופרשת הקלטות, היא פרשת 2000. מיד לאחר החגים יאלץ נתניהו למסור למשטרה את המועדים בהם ייחקר במשך מספר שעות.
 
ראש הממשלה נתניהו הגיב לדיווח ואמר: ״כשהמפכ״ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה. מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא היתה". 

ליאור חורב הוא יועץ אסטרטגי ותקשורתי המוכר במערכת הפוליטית שהחל את דרכו בשנות ה-90 וייעץ לשאול מופז וגם לשר האוצר משה כחלון. חורב מייעץ למפכ"ל רוני אלשייך ורק בתחילת השנה חודש חוזה העסקתו ל-3 שנים. 
 
נתניהו הוסיף: "הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה  יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום״. כזכור, נתניהו נחקר ארבע פעמים במסגרת שתי הפרשות ועל פי כל הערכות הוא יזדקק להיחקר לפחות עוד פעם אחת. כמו גם למסור עדות בפרשת 3000 המכונה "פרשת הצוללות וכלי השיט". 

מהמשטרה נמסר בתגובה כי
 "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר להתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו והגיב על דבריו של נתניהו נגד אלשיך: "זה מתחיל. נתניהו, בדרכו מטה, מוכן לשרוף את המדינה. רדיפה בזויה ומסוכנת של מוסדות המדינה. כשהחוק מאיים על ביבי, ביבי מאיים על החוק".

גורמים במשטרה: "עדות מילצ'ן הביאה ל'תפנית דרמטית בעלילה'"

בתוך כך, מתחזקת ההערכה כי בתום החקירה יחליט פרקליט המדינה כי התגבשה תשתית ראייתית כנגד ראש הממשלה לביצוע עבירות של שחיתות ציבורית לכאורה, ותעמוד לרשותו האפשרות להתייצב לשימוע. בפרשת 2000 עולה החשד לפיו ראש הממשלה הסתבך בעבירות של שוחד וזאת אחרי שקיבל ונתן בתמורה, במסגרת מעורבותו למכירת ערוץ 10 למיליארדר לן בלווטניק שמסר עדות מפורטת וסיפר על מעורבותו של ראש הממשלה לכאורה.
 
יש במשטרה הגורסים כי עדותו של המיליארדר והמפיק ארנון מילצ'ן הביאה למה שהם מכנים "תפנית דרמטית בעלילה", לאחר שנחקר באזהרה לפני מספר שבועות, וסיפר את כל שידוע לו על מעורבותו של ראש הממשלה.

ארנון מילצ'ן. צילום: AFP


נציין כי במסגרת חיקור הדין של מילצ'ן בחודש ספטמבר בלונדון פעלו החוקרים בראשותו של תנ"צ כורש בר נור, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, לכאורה בניגוד לדעתו של ראש הלהב 433 ניצב רוני ריטמן אולם בכפוף לעמדתו של ראש אח"מ במשטרה ניצב מני יצחקי. במהלך אותו חיקור דין הפך מילצ'ן ממוסר עדות לנחקר באזהרה במה שהוכתר לדעת המשטרה כהתפתחות דרמטית שהשיגה את מטרותיה מעבר למצופה.
 

כזכור, ההתקדמות המשמעותית בפרשה חלה בשלושה שלבים במסגרת פרשת 2000, פעם בעת החתימה על הסכם עד מדינה  עם ארי הרו, לשעבר ראש מטה הסגל בלשכת ראש הממשלה, פעם עם חיקור הדין של מילצ'ן ופעם נוספת עם חיקור הדין של בלווטניק. בשלושה המקרים הללו, רשמו החוקרים התפתחויות בחקירה שחיזקו את הראיות לכאורה כנגד ראש הממשלה בביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.
 
בניגוד לפעם הראשונה, אז המתינו לאישורו של היועץ המשפטי מנדלבליט לצורך חקירתו של ראש הממשלה, הפעם מדובר בהשלמת החקירה, כך שאין צורך בבקשת האישור מהיועץ. זאת מכיוון שהוא ממילא מעורה בפרטי החקירה על כל פסיק שבהם, ויחד עם פרקליט המדינה שי ניצן שותפים השניים לישיבות המתקיימות בנושא החקירות בהשתתפות צמרת המשטרה והצוות החוקר. 
 
גורמים המעורים בפרטים אומרים בימים האחרונים כי "תקופת החגים אפשרה לחוקרים לגבש ולערוך סיכומים, ובמקביל להיערך לחקירות האחרונות של ראש הממשלה שיעומת מול העדויות של בלווטניק, הרו ומילצ'ן. נכון לעכשיו קיימת תשתית ראייתית מבוססת ולא בכדי היועץ המשפטי ופרקליט המדינה, ששותפים לפגישות התכופות, מבינים את חומרת הראיות שנאספו. צוות החוקרים ינהל פגישה אחת אולי שתיים עם ראש הממשלה, ואם לא תהיה התפתחות מרעישה – טענתו של נתניהו לפיה 'לא היה כלום כי אין כלום' תתפוגג".