ארגוני הנכים הודיעו הלילה (שבת) כי הם מתכננים לקיים מחר בשעות הבוקר, צעדת כיסאות גלגלים על כביש 2, שתימשך מספר שעות. החסימה תתחיל ממחלף נתניה לכיוון דרום סמוך לתחנת הדלק פז. המפגינים יתאספו במקום בשעה 07:15, תצא לדרך כעבור זמן קצר על נתיב אחד לדרום לאורך כארבעה קילומטרים.  

המסע מתקיים לראשונה בשיתוף בשיתוף נכי צה"ל שמצטרפים בסולידריות למאבק נכי הביטוח הלאומי (הנכים הכלליים), ארגון הנכים הופכים לפנתרים וארגון נכי הפוליו.
מארגני ההפגנה מסרו: "המאבק נמשך משום ששני ארגוני נכים נכנעו ללחצי ההסתדרות והפכו לבובות של הממשלה. השורה התחתונה של הסכם הכניעה שהשיגו אינה קצבה של 4,000 שקלים בעוד ארבע שנים, אלא קצבה של פחות מ-3,000 שקלים ל-2018, כשלשאר אין לממשלה יכולת ובעיקר רצון להתחייב. לכן המאבק חייב להימשך". 

לפני כשבועיים, כמה מפעילי ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" נעצרו לאחר שחסמו לסירוגין, למשך כשש שעות את כביש 20 צפונה במחלף מבוא איילון (ראשל"צ מערב, בין מחלף חולות למחלף משה דיין). במהלך האירועים, המשטרה חילקה לרכבי הנכים, שגרמו לשיבושי תנועה בכביש, דוחות תנועה. בתגובה, המפגינים החליטו להישאר עם רכביהם בשולי הכביש כמחאה, עד שהדוחות יבוטלו. 

ככל שנקפו השעות והמצב לא השתנה החליטו כמה מהמפגינים לשוב ולחסום את הכביש לפני כשעה. זו היתה הנקודה שבה המשטרה במקום איבדה את סבלנותה והחלה בביצוע מעצרים בכוח, ובגרירת רכבי הנכים מהמקום. בעקבות זאת, כמה מהנכים המרותקים לכיסאות גלגלים שנכחו במקום, זרקו עצמם אל הכביש והשתטחו עליו כדי למנוע את המעצרים. השוטרים נמנעו מלעצור את המפגינים והזמינו פרמדיקים למקום, מחשש לשלומם. 

שלושה מפגינים עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה בראשון לציון, מדובר באירוע נדיר, שכן זו רק הפעם השנייה שבה מתבצעים מעצרים של מפגינים נכים. מפגינה אחת פונתה לבית החולים וולפסון בחולון, לאחר שנפגעה במהלך התנגדות לניסיון מעצר, לדברי המפגינים, והתעקשה להשליך את עצמה מכסא הגלגלים אל הכביש. מפגין נוסף לביה"ח אסף הרופא עקב התקף אפילפטי שחווה במהלך המהומה שנוצרה במקום והניסיון של המפגינים המרותקים לכיסאות גלגלים למנוע את מעצר חבריהם. בנוסף, מפגינה שלישית פונתה לגם היא לבית החולים וולפסון עקב חשש לאירוע מוחי.