יושב ראש הקואליציה דוד ביטן, התייחס הבוקר (ראשון) בגל"צ להתקפת ראש הממשלה נתניהו על המשטרה ולביקורת שהפנה אתמול כלפי מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך בנוגע להדלפות שיוצאות מחקירותיו. "זו לא ההדלפה היחידה", אמר ביטן, "רק המשטרה אומרת זה לא אנחנו. זכותו של נתניהו כנחקר לבוא ולומר מספיק עם ההדלפות. מספיק עם זה כבר. צריך להפסיק עם המקהלה הזו, זה פוגע בשלטון החוק ובציבור".



ביטן תקף בחריפות את שרי הליכוד בתכנית הבוקר של ערוץ 2 ואמר כי שרי הליכוד הם פחדנים בכך שהם אינם מתייצבים לדבריו להגן על ראש הממשלה. "בכל פעם שיש משבר הם נעלמים, הם חבורת פחדנים, יש פה מלחמה על דעת הקהל אבל לצערי שרי הליכוד הם חבורה של פחדנים, הם צריכים לתת את העבודה שלהם על דעת הקהל".



כזכור, ראש הממשלה נתניהו הגיב לדיווח לפיו המשטרה נערכת להמשך חקירותיו ואמר: ״כשהמפכ״ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה. מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא היתה". 



"השרים פחדנים". דוד ביטן. צילום: אבשלום ששוני
"השרים פחדנים". דוד ביטן. צילום: אבשלום ששוני



"המפכ"ל הודיע בתחילת הקדנציה כי יילחם בהדלפות וראינו שהוא לא מונע זאת", המשיך יו"ר הקואליציה, "מה שקורא היום זה שאנחנו מתחילים להפסיק להאמין בחקירה עצמה. השר ארדן לא יכול לעשות כלום ולהתערב בזה. מי שקובע זה מפכ"ל המשטרה".



ביטן המשיך וטען כי ראש הממשלה סובל מההדלפות ונפגע מהם בצורה קשה. "זו אפליה לרעה של נתניהו. זו תופעה שצריך לחקור אותה כל הזמן מחדש. מדובר בפגיעה בנחקר. הדברים האלו חייבים להיפסק. אין שום פגם בדרישה של ראש הממשלה. לא מדובר בביקורת חריפה, אלו דברים שחייבים להיאמר. רציתם שראש הממשלה ימשיך לשבת בשקט? זכותו לומר שיפסיקו את ההדלפות".

במשטרה מסרו בתגובה לדברי נתניהו כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר להתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".