ניר יטאח בן ה-24, שנעצר במסוף טאבה לאחר שנמצאו בתיק שלו כדורי רובה, סיפר הבוקר (ראשון) בראיון בגל"צ על השתלשלות האירועים. "נעצרתי כשהגעתי לגבול, אחרי שמצאו את הכדורים בתיק שלי", הסביר, "לא נגעתי בתיק שנתיים וחצי והם נשארו שם מהצבא". הוא אמר: "השוטר בטאבה ביקש ממני לעמוד בצד, הם הראו לי שזה בגלל הכדורים. ניסיתי להסביר להם שזו טעות ולא נגעתי בתיק כבר שנתיים וחצי". 

יטאח הסביר שבשלב הזה הוא חש חוסר מודעות מוחלטת וכי דרכונו נלקח ממנו. "אמרו לי 'no problem', אתה תחזור לישראל ואולי לא תוכל להיכנס שוב לסיני", אמר, "אחרי שש שעות הגיע קצין משטרה בכיר והכניס אותי בעוצמה לניידת". הוא הוסיף: "אחרי שלוש דקות הגעתי לתחנת משטרה בטאבה ואז לקחו ממני טביעת אצבעות ושאלו אותי על החיים שלי. ניסיתי להסביר לשוטרים שבישראל יש גיוס חובה אבל הם לא אהבו את התשובה". לדבריו, בשלב הזה המצרים ציינו כי הוא ילך לעמוד בפני שופט. 
הישראלי שנעצר במצרים סיפר על ההתרחשויות בבית המשפט. "כשהגענו לאולם הכניסו אותי לצינוק ולא נתנו לי אוכל ושתייה. באולם ישב גם מתורגמן לאנגלית", ציין, "המשפט היה בשש בערב והתקשיתי להבין מה קורה שם כי האנגלית שלי לא טובה".