במותה מצילה חיים: אורית גור בת ה-44 מאזור, שנפצעה באורח אנוש לפני שמונה ימים לאחר שנפלה מסוס במהלך טיול בגיאורגיה, הלכה היום (שני) לעולמה בבית החולים בתל השומר. משפחתה של אורית, שהחזיקה כרטיס אדי, הודיעה כי החליטה לתרום את איבריה. 



במהלך הטיול רכבה אורית על סוס והועפה ממנו ונחבטה בקיר בטון ואיבדה את הכרתה. היא הועברה לבית חולים מקומי ושם הורדמה, הונשמה ועברה ניתוח חירום. לאחר מכן, בסיוע שגריר ישראל בטביליסי, היא הועברה לישראל, שם היתה מאושפזת במשך שמונה ימים במחלקה לטיפול נמרץ עם פגיעה רב מערכתית. היום, כאמור, נקבע מוות מוחי. היא הותירה אחריה בעל, ליאור, ושני ילדים, חיילת בת 20 ותלמיד תיכון בן 16. 


איבריה של אורית יושתלו בחמישה מועמדים להשתלה, כשאחד מהם הוא אביה, שמחכה זה שלוש שנים להשתלת כליה. בשעות אלה יש בדיקות להתאמה סופית. על כך אמר בעלה ליאור:  "אנחנו מקיימים את הצוואה שלה, כדי לעודד את הילדים, להעצים אותם על המעשה ההרואי שעשו", סיפר היום בעלה ליאור. לדבריו, "הילדים חתמו על הכרטיס יחד איתי כאקט סימבולי. אבא שלה עכשיו בבדיקות, כבר כמה שעות בבילינסון, כי רוצים לוודא שהבדיקות שלה תואמות. אם כן אז הרווחנו בענק, זאת הצוואה שלה ואם היתה יודעת שהיא תרמה לאביה היא היתה עפה באוויר".

האסון אירע לפני פחות משבועיים, במהלך טיול של אורית וליאור בגיאורגיה. "היינו באחת העיירות במסגרת טיול מאורגן, אני עליתי לתצפית והיא היתה עייפה והלכה לשתות קפה", משחזר ליאור. "כשחזרתי אחרי 20 דקות אמרו לי שראתה סוס ושילמה לעשות סיבוב ברכיבה, היא אהבה מאוד סוסים. היא השתהתה לבוא, ופתאום מישהו בא וסיפר שמישהי נפלה מסוס, רצתי באטרף, פגשתי אותה על הרצפה מחרחרת בלי הכרה. העבירו אותה לבית חולים צבאי בגורי, עשו לה ניתוח חירום ראש, הרדימו אותה, הנשימו אותה. הייתי באטרף להביא אותה לארץ הכי מהר שאפשר, השגריר במשרד החוץ שבתאי צור מאוד עזר לי והגיע לבית החולים. בוצעה הטסה ומשרד החוץ וחדר מצב סייעו מאוד לקידום העברה. כמוכן חיכו לה בהתאם לתיאום מקדים בתל השומר צוות רב".

התמונה האחרונה של אורית וליאור גור. צילום: באדיבות המשפחה
התמונה האחרונה של אורית וליאור גור. צילום: באדיבות המשפחה


בשבוע שעבר נהרגה ורד אביישר בת ה-26 מעין הנצי"ב בהתהפכות ג'יפ בדרך לטרק בהרי האנאפורנה בנפאל. בתקרית נפצעו שמונה ישראלים נוספים. לפני שבועיים נהרגה הילה ליבנה בת ה-22 במהלך טיול בקירגיסטן, לאחר שהוגדרה כנעדרת במשך מספר ימים.

בחודש יולי נהרג בגיאורגיה יונתן אדלר, בן 18 מירושלים במהלך טיול בנהר הטרק בטביליסי. יונתן יצא עם חבריו לטייל בנהר כשבשלב מסוים הלכו על צינור גז העובר מעליו. הוא מעד ונפל למים. גופתו נמצאה בבוקר שאחרי.