המשטרה גבתה עדות חדשה מא"ק בנוגע החשד למעורבותה ברצח תאיר ראדה. על פי הדיווח שפורסם היום (רביעי) בחדשות 10, לבקשת הפרקליטות הגיעו חוקרי ימ"ר צפון לתחנת המשטרה בקריית שמונה וזאת על מנת לגבות מהצעירה עדות. העדות, שלא ניתנה באזהרה, נמשכה יותר משעה ובסיומה אף לקחו את הטלפון הסלולרי שלה לבדיקה.



עוד נאמר בדיווח, כי גביית העדות המחודשת באה על רקע הודעת סנגוריו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה כי יגישו עתירה לבג"צ בדרישה למשפט חוזר. כמו כן, נאמר כי הצעירה שיתפה פעולה עם חוקרי המשטרה באופן מלא.



כזכור, הטענות בדבר מעורבותה ברצח ראדה הועלו בסדרה "צל של אמת" שעסקה בזהות הרוצח. בסדרה, האשים אותה בן זוגה לשעבר, א"ח, שהתלונן עליה לפני כן גם במשטרה, כי היא הודתה בפניו שרצחה את הנערה.



"היא נשאלה אם היא הודתה לפני מישהו שהיא רצחה את תאיר ראדה והיא הבהירה חד משמעית שמעולם היא לא אמרה לאיש, לא לחבר, לא לחברה שהיא רצחה את תאיר ראדה", אמר לחדשות 10 דניאל חקלאי' עורך דינה של א"ק, שהוסיף: "ללקוחה של אין מה להסתיר, היא לא קשורה ברצח תאיר ראדה והיא לא רצחה חלילה את ראדה".



תאיר ראדה ז"ל. צילום: רפרודוקציה



"א"ק שיקרה במשטרה כשאמרה שלא סיפרה לא"ח על רצח תאיר"



ארי פינס, מיוצרי הסדרה הדוקומנטרית "צל של אמת", שעקבה אחר סיפור רציחתה של תאיר ראדה, טען לפני מספר שבועות בתכניתם של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב' כי "א"ק הודתה בפני עורך הדין שלה שהיא סיפרה לא"ח על כך שרצחה את תאיר, ושיקרה למשטרה בנושא". הוא הוסיף כי "עורך דינה משקר בתקשורת".



"עורך הדין מודה שהיא סיפרה לא"ח בזמנו שהיא רצחה את תאיר. זו תגלית מדהימה, כי זה משהו שלא נאמר לנו עליה. זה חשוב משום שעד כה היא הכחישה שהיא בכלל סיפרה לו על כך. זה אומר שהיא הודתה בכך שהיא אמרה זה, והמשמעות היא שהיא שיקרה בחקירה שלה במשטרה בנושא", אמר. 



אילנה ראדה לתובעת במשפט: "לא אסלח לך לעולם"



הפרשה עלתה לכותרות לאחרונה לאחר שאילנה ראדה, אמה של תאיר, הגיבה בפוסט בפייסבוק לטענות של התובעת במשפט זדורוב, עו"ד שילה ענבר, כי זדורוב הוא הרוצח של בתה וכי היא לא "מנהלת תיק בשביל אילנה ראדה". "עו"ד שילה ענבר, התובעת במשפטו של רומן זדורוב, עוזבת את הפרקליטות ומכל עשייתה במשך השנים היא בוחרת לשוב ולהפיץ את שקריה על "ההרשעה" ולמחזר את טענותיה המופרכות בפני הציבור בעזרתו של יוסי מזרחי, כתב החצר הנאמן. כמה ציניות, כמה רוע קיימים באדם אחד? כמה שקר רק בתנועות ידיה ובעיניה, הגלוי לכל רואה? ומה שיוצא מפיה, אין מי שישים סוף לביזיון הזה?", כתבה ראדה.



"הרצון של ענבר להראות לציבור כי היא זאת שאחראית על פענוח רצח תאיר, העביר אותה על דעתה", המשיכה, "עבודתם הרשלנית של השופטים, שהצטרפו לעמדתה רק המחישה את חוסר האמת, שליווה את החקירה והמשפט מראשיתם, והתנהלותם מעידה יותר מכל לאיזה שפל התדרדרה מערכת הצדק שלנו. שילה ענבר – לא אסלח לך לעולם על כך, שבמשך ארבע שנים בהן התנהל המשפט ותמונות הגופה של תאיר התנוססו לכל עבר, ניסית כל פעם מחדש למרוח אותנו בשקרייך", הוסיפה.



אילנה ראדה. צילום: אבשלום ששוני



"לא אשכח לעולם כיצד עשית כל שלאל ידך על מנת להטות משפט ועברת ביודעין על הנאמר בספר 'דברים' כ"ד, 17: "לא תטה משפט גר ויתום, ולא תחבול בגד אלמנה". בהמשך נאמר על שכמותך: "ארור מטה משפט גר, יתום ואלמנה" (כ"ז, 19). אכן, הצלחת במשימתך – אך לא לעולם חוסן. המדד להצלחה של ענבר הוא "פסק הדין, ולא מה שצועקים ברחוב", אך אומר בקול ברור: צעקות ההמון אינן מנהלות אותי ולא יכתיבו לי כיצד להרגיש ולחשוב. שלא כמוך, אינני יודעת אם זדורוב זכאי או אשם והספק ממשיך ומנקר בי. מה שכן אני יודעת היטב הוא שחומרי חקירה רבים מספור כלל לא הגיעו לעיניו של בית המשפט ויש בהם כדי לשפוך אור שונה בתכלית על האירוע בו נרצחה תאיר".


"החומרים, שהתעמקתי בהבנתם, יציגו סיפור אחר מזה שבא לידי ביטוי בין כתליו של היכל הצדק", הוסיפה, "דוגמה קטנה אתם יכולים לראות בסרטון המצורף, שלא הוצג מעולם, ובו רואים ושומעים כיצד ניסים כליפה, המנהל האדמיניסטרטיבי של בית-הספר 'נופי גולן', מודיע לעורכי הדין של זדורוב, כי הוחלט להרוס את הזירה בעוד זמן קצר. מדוע עו"ד שפיגל מתלבט ואינו נעמד כחומה בצורה עבור לקוחו ומדוע היה כל-כך דחוף להרוס עוד לפני שההגנה הביעה את עמדתה ואספה את ממצאיה? מי נתן את ההוראה לבצע את הרס הזירה? האם הייתה זאת הוראה ישירה מטעמה של התובעת הראשית בתיק, שילה ענבר?", שואלת ראדה.