כ-30 חרדים הפגינו היום (חמישי) בכביש 446 וחסמו את הכביש בין צומת שילת לצומת כפר רות, במחאה על מעצר חרדים שלא התייצבו בלשכת הגיוס. החרדים ישבו על הכביש  וחסמו מעבר של כלי רכב ויוצרים פקקים ארוכים. כוחות המשטרה ממרחב שפלה ותחנת מודיעין הגיעו למקום במטרה להשיב את הסדר על כנו. גם כביש 443 בצומת שילת נסגר לתנועה מכיוון מזרח למערב.

יום נוסף של הפגנות חרדים התרחש אתמול בעקבות מעצרם של שני ישיבות על ידי המשטרה והועברו לידי המשטרה הצבאית לאחר שהתברר שהם נחשבים כעריקים. במהלך היום מאות מבני הפלג הירושלמי, קבוצה קיצונית של חרדים שמתנגדת לציונות ולמדינת ישראל יצאו לכבישי ירושלים, מעלה אדומים ובית שמש, חסמו כבישים והפרו את הסדר הציבורי. כתוצאה מכך, עצרה משטרת ירושלים שישה חרדים שניסו לחסום רכב משטרתי שנסע למגרש הרוסים ושלושה נוספים נעצרו במעלה אדומים לאחר שסירבו להתפנות מהכביש.

חסימות חרדים באזור צומת שילת. צילום: יהונתן קלרמן, TPS


חסימות חרדים באזור צומת שילת. צילום: יהונתן קלרמן, TPS

בפלג הירושלמי הביעו מחאה על התנהלות המשטרה. ועד ארגוני ההצלה, שנאבק בגיוס חרדים לצה"ל הטיל את האחריות על האלימות לפתחי המשטרה והשלטון, אותם הוא הגדיר כ"ברוטליים ושיכורי כוח". ״המשטרה נוקמת בציבור החרדי על שהעז להביע מחאה לגיטימית ולהתקומם נגד גזירת השמד המאיימת לחבל בזהותו הדתית והתרבותית — הגיוס לצבא", נאמר בהודעת הוועד. "אנו מביעים שאת נפש מאלימות המשטרה, ומחזקים את הבחורים העצורים ואת מאות החרדים שעולם התורה יקר להם ואינם מחרישים מול הברוטליות משולחת הרסן של השלטון. אנו קוראים לציבור הרחב להצטרף למחאה האדירה נגד המשטרה האלימה והשלטון שיכור הכוח״.



שלשום נעצרו כ-40 מפגינים בבני ברק. לטענת המשטרה, המפגינים, שמחו על מעצר של עריקים, ירדו לכביש תוך שהם מסכנים את ציבור הנהגים ושאר משתמשי הדרך. כמו כן, טוענים במשטרה כי החרדים, הנמנים עם "הפלג הירושלמי" של הרב אוירבך, תקפו שוטרים והתפרעו בכביש. בנוסף, 17 מפרי סדר נעצרו בהפגנה שנערכה בירושלים צומת הכבישים יפו -שרי ישראל בעיר, שנחסמו לזמן קצר, נפתחו לתנועה והרכבת הקלה שבה לפעול כסדרה. ההיערכות המשטרתית במקום נמשכת.