ברחבי הארץ מסתיימת היום (חמישי) עונת הרחצה וארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים פרסם נתונים מטרידים על טביעות של ילדים. סך הכל אירעו 64 מקרי היפגעות של ילדים בעקבות טביעה, 10 מתוכם הסתיימו במוות. מתוך עשרת המקרים שהסתיימו במוות, ארבעה אירעו רק בחודש וחצי האחרון - משמעותית יותר מבשנים קודמות.



67.2% מהטביעות התרחשו במרחב הציבורי ו-29.5% התרחשו בזירת הבית וחצר הבית. בקבוצת גיל 0-4, 62% מתו בבית ובחצר הבית. 29% מהילדים בקבוצת גיל 0-4 מתו בבריכה ביתית ו-24% מתו באמבטיה. כ-70% מהנפטרים הם בנים והסיכון של בנים לתמותה מטביעה בעונת הרחצה גבוה פי 2.5 מהסיכון של בנות. 




כעבור 2 דקות מטביעה מתרחש איבוד הכרה




בארגון 'בטרם' מתריעים כי דווקא לאחר שהסתיים החופש הגדול חלה עלייה מדאיגה במספר מקרי הטביעות, בעיקר בקרב תינוקות ופעוטות, כשרוב המקרים אירעו בבית. הבית, המקום שנתפס בעיניי ההורים כבטוח ביותר עבור ילדיהם הוא המקום העיקרי בו הם נפצעים ולעיתים אף מאבדים את חייהם.



"הקיץ הזה היה קטלני לילדים. עשרה ילדים טבעו למוות ועשרות נוספים טבעו ויישארו עם פגיעות קשות לכל חייהם. למרבה הצער, אנו עדים למקרי טביעות רבים גם לאחר חודשי הקיץ, בעיקר של תינוקות ופעוטות בביתם. תינוקות וילדים בגיל הרך נמשכים למשחק במים ועלולים לטבוע אפילו במים שעומקם כ-10 ס"מ. הטביעה מתרחשת מהר ובדממה - כעבור 2 דקות מרגע הטביעה מתרחש איבוד הכרה וכעבור 4-6 דקות נגרם נזק מוחי בלתי הפיך", מסרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון.



"יש לרוקן ממים כל מיכל לאחר השימוש בו: גיגית, בריכה, דלי או אמבטיה. יש למנוע גישה לבריכה באמצעות כיסוי או גדר, ואין להשאיר ילד מתחת לגיל 5 לבד באמבטיה או ליד מקור מים אחר אפילו לרגע - רגע הוא זמן רב!", הוסיפה.