גופתו של סמואל אלברטו קרצניס, תושב אשדוד כבן 46, שנמצאה לפני כשלושה שבועות בשטח פתוח, תשוחרר היום (שישי) סוף סוף לקבורה, לאחר שהמשטרה התעקשה, לאורך כל פרק הזמן, לבצע נתיחה בגופה. זה כשלושה שבועות שגופתו של קרצניס מאוחסנת במקרר במכון הלאומי לרפואה משפטית מבלי שניתן לקוברה, וזאת למרות חוות דעת של המכון שאין חשש לפלילים. המשטרה המשיכה להתעקש, אפילו שבתום מאמצים אותרו בני משפחתו והגופה זוהתה בוודאות.



בשבועות האחרונים נעשו מאמצים ופניות רבות רבים ארגון זק"א, אך ללא הועיל. עו"ד משה אלמליח מהמחלקה המשפטית של זק"א פנה הבוקר לבית משפט השלום באשקלון בבקשה להורות למשטרה לשחרר את הגופה לקבורה. אחרי דיון ושמיעת הצדדים, ואחרי שיחה של השופט עם מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, שאמר לשופט שאין שום עניין לנתיחה. הורה השופט לשחרר את הגופה לקבורה עוד היום, למרות התנגדות המשטרה.



מארגון זק"א נמסר בתגובה: אנחנו רואים בחומרה את התנהלות והסחבת של המשטרה בטיפול בפרשה כשלא אכפת להם שגופה של יהודי מאוחסנת שלשה שבועות במקרר מבלי שניתן אישור להביאה לקבר ישראל.



ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: משטרת ישראל מכבדת את החלטת כבוד בית המשפט בעניין שחרור גופת המנוח לקבורה. לציין כי בקשת המשטרה לביצוע נתיחה נסובה בגין ממצאים שנמצאו בזירה ומטעמי חקירה מקצועיים בלבד.