השר לביטחון פנים הודיע כי יפעל לקידום אי-הפללת משתמשי קנאביס, אך על פי דיווחים שונים, לאורך הלילה והיום (שבת) זה לא מנע מסדרני פסטיבל 'אינדינגב' לבצע חיפושים קדחתניים ולעצור משתתפים באירוע, שהחזיקו גם כמויות קטנות של הסם. "סדרנים אזרחיים פותחים תיקים ומעכבים צעירים לתחנת המשטרה הקרובה", סיפר אחד המשתתפים. הפסטיבל נערך בסמוך לקיבוץ גבולות בדרום הארץ ונחשב לאחד מפסטיבלי הצעירים המצליחים ביותר בישראל וכזה שנערך מדי שנה בשנה.
  
גם הבדרן המכונה גדי וילצ'רסקי שיתף בעמוד הפייסבוק שלו פוסט של אחד מבאי הפסטיבל שבו ציין כי סדרנים אזרחיים "עצרו עשרות צעירים וצעירות" ועיכבו אותם בתחנת המשטרה באופקים. "רכב משטרתי של שישה מקומות מעמיס שבעה מעוכבים. שוטר אחד ששומר על 30-40 חברה', שוטר אחד שחוקר, שוטר אחד שעושה טביעות אצבעות וצילומי פרופיל. שאף אחד מהם לא יודע להשלים את העבודה של האחר...התנהלות בריונית", כתב בפייסבוק אורח הפסטיבל אמיר גולדשמידט.

"ראיתי סדרנים של האירוע עצמו שמדווחים למשטרה על מעשני קנאביס. אותי לא תפסו כי אני זהיר, אבל חברים שלי נעצרו ונהרס להם כל האירוע", מתאר ד', אחד מבאי הפסטיבל בשיחה עם האתר 'קנאביס' שפירסם את הסיפור, "שילמנו מאות שקלים על כניסה, הגענו להתפרק ולהנות, ונפלנו על משטרה, עצבים, צעקות, אלימות ומעצרים. פעם אחרונה שאני כאן".

אינדינגב. צילום: דפנה טלמון
אינדינגב. צילום: דפנה טלמון
  
"ביום הראשון בדקו כמעט תיק-תיק. זו הייתה בדיקה קיצונית, בדקו לכל אחד בתוך הטבק. לקחו הצידה את כל מי שהיה עליו מריחואנה, אחרי שעה וחצי אמרו לנו שאנחנו מעוכבים לחקירה. בין 30-40 איש עוכבו לחקירה", סיפר למעריב אחד המעוכבים.

מהמשטרה נמסר: "שלשום במהלך בידוק כבודה, נעצרה בחורה כבת 18.5 לאחר שנמצאו אצלה סמים מסוגים שונים ובכמויות שונות ואתמול המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה, אך היא שוחררה על ידי בית משפט למעצר בית".

טרם נתקבלה תגובה מפסטיבל 'אינדינגב' לדיווחים.