המשטרה ביצעה הלילה (ראשון) פשיטה לילית על מספר בתים של פעילי ארגון להב"ה באזור ירושלים, מרכז, דרום ויהודה ושומרון, ובהם יו"ר הארגון בנצי גופשטיין, בחשד לעבירות איומים, תוך לקיחתם לתחנת משטרה. בסך הכל 15 חשודים המוכרים למשטרה, נעצרו או עוכבו לחקירה בחשד כי פעלו לאתר ולאיים על בני מיעוטים שקיימו קשרים עם נערות וצעירות יהודיות.



הבלשים הגיעו לבתים כשבידיהם צווי מעצר וביצעו חיפוש בבתי החשודים, תוך איסוף ממצאים. כלל החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית, ובהמשך יוחלט מי מהם יובא בפני בית המשפט לדיון בעניינו, כאשר במקביל החקירה נמשכת.



יש לציין כי במהלך התקופה האחרונה התמודדה המשטרה, בשיתוף שירות הביטחון, עם מספר אירועים של תקיפות והתנכלויות לבני מיעוטים בירושלים על ידי פעילי ארגון להב"ה וזאת על רקע סוגיית ההתבוללות. בתוך כך, זוהו גם ניסיונות מצד חברי הארגון להרחיב את פעילותו.



צעדה של פעילי להב"ה. צילום: פלאש 90
צעדה של פעילי להב"ה. צילום: פלאש 90



ההחלטה על קיום חקירת המשטרה ועיכוב/מעצר הפעילים נועדה לגדוע את התופעה ולמנוע את המשכיותה, במקביל למניעת הקצנה מצד פעילות חברי הארגון ולפגוע באחר על רקע לאומני גזעני. ממשטרת ישראל נמסר כי היא "תפעל בכל מקום בו עבריינים לוקחים את החוק לידיים, מאיימים, סוחטים ופועלים באלימות מכל סיבה שהיא לשם שמירה על שגרת החיים התקינה". 



הפרשה החלה בחקירה סמויה ומורכבת שהובילה לחשיפת פעילות מאורגנת, מתוכננת ומתוזמנת שבוצעה, עפ"י החשד, על ידי החשודים המוכרים כחברים בארגון להב"ה ופועלים למניעת 'התבוללות'.



עורך דינו של גופשטיין, איתמר בן גביר, אמר בעקבות ההתרחשות כי "בעוד שבועיים אמורה המשטרה למסור תגובה לעתירה של הרפורמים שמפעילים לחץ ודורשים להעמיד את גופשטיין ולהב"ה לדין. לא מן הנמנע שכחלק מהלחץ של אנשי השמאל הקיצוני המשטרה משמשת כעושה דברם, מיישרת קו ועוצרת פעילי להב"ה במעצר ראוותני מבלי לטרוח לזמנם לחקירה".



נוי שטרית עם בנצי גופשטיין. צילום: TPS
נוי שטרית עם בנצי גופשטיין. צילום: TPS



כזכור, במהלך החודש האחרון עלה הארגון לכותרות בעקבות פרשת נוי שטרית, צעירה תושבת אשקלון שהתאסלמה בעקבות רצונה לחיות עם בן זוגה הבדואי עלא אבו סגיר. לאחר שחזרה לחיק היהדות באופן זמני שטרית שוב חזרה לבן זוגה וניתקה לאחר ראש השנה קשר מארגון להב"ה והעומד בראשו גופשטיין.



אבו סגיר, בן זוגה של נוי שטרית התייחס לפני כחודש לפרשה בערוץ 10, כשאמר כי "נוי ילדה גדולה שיודעת בדיוק מה היא עושה. תמיד חופרים לה ועושים לה הרבה בלגנים בראש".



"ביום הראשון שהארגון (להב"ה) לקח אותה, אחרי ארבע או חמש שעות היא התחילה להתקשר אלי ולחצה על הארגון שיחזירו אותה", סיפר אז אבו סגיר, שהוסיף: " זה אפילו לא לקח 12 שעות. היא אומרת - 'אני רק רוצה אותך בחיים שלי' וזהו - "האהבה תנצח". אבו סגיר הוסיף כי "ראש להב"ה בנצי גופשטיין, שלחץ עליה להישאר במקלט חסום אצלה בטלפון".