העולם הפלילי מביא איתו הרבה מאוד סיפורים, אבל אחד מוזר שכזה, ספק אם שמעתם בעבר. דוד טוויטו, עבריין לשעבר, בסך הכל החליט לעזור למספר חברים שלו, איתם שמר על קשר, למרות שהוא, לטענתו כבר לא חלק מעולם הפלילים. מה שחיכה לו בעקבות העזרה הזאת, מתאים בדיוק לפתגם "עם חברים כאלה מי צריך אויבים". את הדברים אמר בתוכניתם של ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103FM.



"אני בן 44, לא ילד. הייתי אדם נורמטיבי עד גיל 37 בערך, לאחר מכן, פרצו לי לבית, וככה קיבלתי סחרור רציני מאוד, כי זה היה מישהו שגר בבית הזה. עשיתי שטות גדולה בעקבות זאת, וגזרו עלי מאסר של שנתיים וחצי, כך שהעולם העבריינים לא זר לי, אפילו הייתי בתוכם. מעולם לא פגעתי פיזית, אלא התעסקתי בחברות גדולות, או בכיס של המדינה. אמרתי 'המדינה דופקת אותנו, החלטתי שאני דופק אותה'. אני גם אמשיך לפגוע ולנסות להוריד את האנשים שגורמים לכך מהסולם הזה".



"לצערי ולשמחתי יש לי הרבה חברים מהעולם הזה. השתחררתי מבית הסוהר וחזרתי לבית שמש. חזרתי לחבורה שלי. בתחילת השנה בוצע ירי על חבר שלי, כשהוא היה מאושפז, הייתי איתו לילה לילה, כולל כיפור, כדי לעזור לו. הוא השתחרר מבית החולים, ואמרתי לו 'אני יודע מי זה, אל תעשה כלום כי הימ"ר יושב עליך'. יחד עם זאת, הלוויתי להם את הרכב לכל מיני דברים שהם היו צריכים. הם שכפלו מפתח לאוטו, והם הירשו לעצמם לקחת אותו. ואז ביום שבת, גנבו לי את הרכב. במקרה ב-00:30 בלילה הבן שלי דפק בדלת, וראיתי שאין לי רכב. זה לא קרה לי בעבר. אמרתי לבן שלי 'איפה האוטו'.


הבן שלי הזמין משטרה. הסברתי שהרכב נגנב".





"בשלב זה הבנתי שהיו מצלמות בבניין ממול, כך שראיתי מי גנב את הרכב, והופתעתי לראות שאלה היו החברים שלי. כעסתי מאוד, ודיברתי איתם מספר פעמים. בשלב זה השמיעו חלקים מהשיחה איתם, בהם הוא נשמע מאיים כי הוא מתכוון ללכת ולהתלונן בימ"ר על העניין. לאחר דין ודברים, ולאחר שהם הסכימו, התברר כי הם כבר לקחו את הרכב לכפר אחר".



טוויטו הלך להגיש תלונה וסיפר: "כאשר נכנסתי לימ"ר, נדהמתי לראות את הרכב שלי שם והתברר שהוא שם תשעה ימים. ביקשתי לקבל אותו ונעניתי בשלילה.  ביקשתי את הרכב מהימ"ר, כשהם מנסים לגייס אותי להיות סייען. סירבתי. למה אני אמור להיענש אחרי שהרכב שלי נגנב? יש לי חברה משלי, ואני צריך את הרכב שלי. אמרו לי ניתן לך מה שאתה רוצה". הרכב לבסוף הוחזר מרוסק ופגום, לא בגלל חברי שגנבו את הרכב אלא בגלל הימ"ר שכיסח את האוטו מחשד שיש בו סמים".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן