לאחר שביתה של יום אחד, הגיעו ועד ראשי המכללות והמועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר למתווה עקרונות בדרך להסכם קיבוצי, העקרונות שאושרו על ידי הוועדה לתכנון ולתקצוב ונציגי האוצר. על פי מסמך העקרונות, יגובש בין הצדדים בשבועות הקרובים הסכם קיבוצי לתקופה ארוכה שבמהלכה טבלאות השכר שאושרו לסגל הבכיר באוניברסיטאות יחולו על הסגל הבכיר במכללות. בנוסף, הוסכם על הקצאת תקציבים אשר ישמשו לקידום ופיתוח המחקר וההוראה. נציגי המועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר במכללות הודיעו כי הלימודים יתקיימו מחר כסדרם.



ד"ר ענת פלדמן, יו"ר המועצה המתאמת של הסגל הבכיר במכללות הציבוריות, הביעה שמחה על השגת ההסכם ואמרה כי: "הושג הסכם מכובד שיתגמל את המרצים במכללות הציבוריות באופן ראוי, וישקף את ההשקעה לעתיד ההשכלה בפריפריה החברתית והגאוגרפית". בנוסף לכך, ד"ר פלדמן הודתה לראשי הסגל הבכיר על שיתוף הפעולה בדרך להסכם.

שר החינוך נפתלי בנט בירך



כזכור, הסגל הבכיר ב-17 מכללות ציבוריות הכריזו ביום רביעי האחרון על סכסוך עבודה, וסירבו לפתוח את שנת הלימודים האקדמית. בין המכללות ששבתו ניתן לציין את המכללה האקדמית גליל מערבי, אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל-אביב, המכללה האקדמית אחווה, המכללה האקדמית אשקלון, המכללה האקדמית הדסה ירושלים, המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן, המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, המכללה האקדמית ספיר, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, המכללה האקדמית צפת, המכללה האקדמית של תל-אביב יפו, המכללה האקדמית תל חי, המרכז האקדמי לב, המרכז האקדמי רופין, מכון טכנולוגי חולון ושנקר - הנדסה, עיצוב, אמנות.

שר החינוך נפתלי בנט הגיב גם הוא לסיום השביתה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני שמח לבשר על סיום השביתה הקצרה במכללות הציבוריות. מאחל שנת לימודים פוריה ומוצלחת לכל הסטודנטים שמצטרפים מחר למעגל הלומדים!".