לאחר מאבק ממושך שכלל הפגנות, החליטה היום (ראשון) עיריית תל אביב על סירוב לחדש את רישיון מועדון "הפוסיקט", אחד ממועדוני החשפנות הגדולים בישראל. המאבק לסגירת המועדון החל בעתירה שהוגשה על ידי המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות בחודש פברואר, ושהובילה להחלטת עיריית תל אביב על סירוב לחידוש רישיון המועדון, הפועל במבנה "הקולוסאום" המיתולוגי שבכיכר אתרים בתל אביב. עם זאת, לאחר תום הדיונים בבית המשפט, החלה העירייה בהליך חידוש רישיון העסק של המקום, והעניקה לו רישיון זמני. משנודע הדבר, פנה המטה לעירייה ולמשטרה בדרישה חד משמעית כי לא יינתן רישיון למועדון בטענה כי בוצעו וממשיכות להתבצע בו עבירות של סרסרות והחזקת בית בושת.

"מדובר בצעד משמעותי בדרך למיגור תעשיית הזנות", אמרה עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות. "מועדוני החשפנות הינם שער הכניסה לעולם הזנות, עבור נשים ונערות רבות שמגויסות לעבודה כרקדניות אך מודחות ומנוצלות בו לזנות מידי ערב. הגיע הזמן שהעירייה תפסיק לעצום עיניה למול הסוד הידוע של תעשיית המין – רבים ממועדוני החשפנות הם בתי בושת ויש לטפל בהם בהתאם".

מועדון חשפנות, צילום אילוסטרציה: רויטרס
מועדון חשפנות, צילום אילוסטרציה: רויטרס


"אחרי חודשים בהם המשכנו ודרשנו שלא לאפשר לבית הבושת הפוסיקט לעבוד ברישיון, התעשתו היום בעירייה ובמשטרה, הבינו כי לא יוכלו יותר להתעלם מהנעשה במקום ופעלו על מנת לייצר תשתית ראייתית ברורה לסגירתו", אמרה עו"ד יעל בן סעדון, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות. "מדובר בבית עסק העובר עבירות חמורות יום אחר יום, משמש חלק מרכזי בתעשיית המין, וגורף רווחים מפגיעה אנושה בנשים רבות תוך שאיבתן למציאות חולה, אלימה וחשוכה. נמשיך ונעקוב אחר הנעשה במועדון, נוודא כי ייסגר, וכי צעד זה יהווה צעד נוסף בדרך למיגור צריכת הזנות בתל אביב, וביתר ערי ישראל."

כזכור, בפעילות של המשטרה בשנתיים האחרונות התקבל מידע לפיו המועדון כבר לא פועל כמועדון חשפנות בלבד כי אם מספק שירותי מין. בפשיטות שביצעו שוטרים ובלשים על המקום באוקטובר 2016 נמצאו אביזרי מין רבים המיועדים לשימוש ולמכירה, כסף מזומן בסכומים לא מבוטלים, תכשירים לקיום יחסי מין ואביזרים נלווים שהצביעו על כך כי המועדון התמים מבחוץ הינו מועדון המספק בעיקר שירותי מין ללקוחותיו הרבים. המשטרה עיכבה לחקירה עשרות לקוחות שהגיעו לקבל שירותי מין וכן גם צעירות שעבדו במקום והועסקו כספקיות שירותי המין עבור הלקוחות. שני מפעילי המועדון נעצרו.