דוברת המשטרה מירב לפידות הגיבה הבוקר (שני) בתוכנית הבוקר בהנחיית ניב רסקין בערוץ 2, לטענות לפיהן המשטרה סימנה מספרים על ידם של חרדים מ"הפלג הירושלמי" לאחר שסירבו להזדהות בפני השוטרים, במהלך ההפגנות אתמול בירושלים שנערכות על רקע מעצר אברכים שסירבו להתגייס. 

"אי אפשר לקחת את סיפור הסימון ולנתק אותו מהסיטואציה השלמה", אמרה לפידות, "הנוהל אומר שצריך לזהות את האנשים בדרך כלשהי על מנת להביא אותו לבית משפט". 

דוברת המשטרה הבהירה כי מדובר באילוץ של המשטרה על מנת לזהות את המתפרעים במהלך ההפגנה. "החוק אומר שאתה חייב להזדהות כשעוצרים אותך. המתפרעים עוברים על החוק. כולם לבושים אותו דבר, כולם נראים אותו הדבר. יש 20 עצורים שסירבו להזדהות, איך תביא אותם לבית משפט? בדרך כלל אפשר לזהות את המפגינים על פי לבוש וכאן זה לא המצב", אמרה לפידות.



 
אתמול נחקרה השוטרת מתחנת לב הבירה באזהרה בחשד לתקיפת חרדים בעת שאבטחה את ההפגנות שהתקיימו בירושלים. בסרטון שהועבר למח"ש מתועדת השוטרת כשהיא מפנה בעיטה לעברם של חרדים, שניסו למנוע מעבר של רכב שב"ס לכיוון בית המשפט בירושלים בעת הבאתם של מפירי סדר חרדים שנעצרו בהפגנה יום קודם לכן.
 
השוטרת מסרה בחקירתה כי במסגרת תפקידה, בעת שחשה מאוימת, ניסתה לפזר מעליה את המפגינים ולהרחיקם ולשם כך שיגרה בעיטה באוויר. השוטרת שוחררה עם סיום חקירתה ללא תנאים מגבילים. נזכיר כי לפני חודש כבר נחקרה השוטרת בגין עבירה דומה והוגש נגדה כתב אישום בבית משפט השלום בירושלים. 
 
בתוך כך, לגבי אירוע אחר, בו נראה שוטר יוצא מרכב ושולף את נשקו ומפנה אותו לעבר המפגינים ואומר להם "משיהו רוצה כדור?", במח"ש לא מוצאים לנכון לחקור את השוטר ובודקים אם התנהגותו גובלת בעבירה פלילית.