גננת בת 60 בעלת פעוטון פרטי במרכז נתניה, נחקרה במשטרה בחשד להזנחה והתעללות בקטינים חסרי ישע והשארת ילד ללא השגחה ראויה. על פי החשד השאירו בעלת הפעוטון וצוות המטפלות עשרות פעוטות כשהם קשורים לכיסאות ללא השגחה והפעילו את הפעוטון תחת הזנחה פושעת. הגננת נחקרה באזהרה ובתום חקירתה שוחררה היום (שני) בתנאים מגבילים לרבות מעצר בית והרחקה ל-15 יום מהפעוטון. בינתיים פועלים במשרד התמ"ת להוציא צו סגירה מיידי לפעוטון כדי למנוע סיכון הפעוטות.



ל"מעריב אונליין" נודע כי בסוף השבוע האחרון הגיע לידיה של מנהלת מנהל הרווחה בעיריית נתניה, רותי גור, מכתב אנונימי שפירט ותיאר חשדות לאי סדרים חמורים ולהזנחה והתעללות לכאורה בפעוטון פרטי לילדים בני שנה עד שלוש, הפועל במרכז העיר נתניה. גור, שהזדעזעה מחומרת המתואר במכתב, העבירה דיווח כבר בראשית השבוע למשרד התמ"ת. הבוקר התייצבו מפקחת ממשרד התמ"ת ונציגי מינהל הרווחה בעיריית נתניה, לרבות עובדות סוציאליות שהוזעקו למקום והמראות שנחשפו לעיניהם היו מזעזעים.

"תחילה, כשהגיעה המפקחת של משרד התמ"ת למקום ניסה הצוות בפעוטון למנוע את כניסתה למקום", סיפרו גורמים ל"מעריב אונליין", "רק אחרי שאיימה והתריעה כי תזעיק למקום את המשטרה התאפשרה כניסתה לפעוטון. במהלך הסיור שלה בפעוטון היא מצאה חדר חשוך שבו כ-30 פעוטות כשהם קשורים על כיסא אוכל גבוה וצופים כביכול בטלוויזיה. חמישה פעוטות ישנו. לטענת הגננת מדובר בשיטת חינוך הנהוגה בפעוטון".

"הזנחה משוועת" 
 
המפקחת אישרה בביקורת כי במקום ישנה הזנחה משוועת וכי הילדים שוהים תחת חשד להתעללות והזנחה. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי "מדובר בהפקרות מתסיסה ממש, שכן לראות פעוטות קשורים לכיסאות במשך שעות, וזאת כשההורים מפקידים את היקר להם מכל בידיים של אותה גננת והצוות החינוכי שלה, זה פשוט מזעזע ומקומם".
 

בעקבות הביקורת ובעוד העובדות הסוציאליות מעיריית נתניה יצרו קשר עם הורי הפעוטות וביקשו מהם להגיע לפעוטון כדי לאסוף את ילדיהם. בשלב זה נכנסה לתמונה גם המשטרה, שכאמור פתחה בחקירה לבירור הנושא. הגננת, שמנהלת את הפעוטון הפרטי, נחקרה באזהרה בחשד להזנחה והחזקת ילדים ללא השגחה ראויה ונשלחה למעצר בית בתנאים מגבילים, זאת בנוסף לצו הרחקה ל -15 יום מאזור הפעוטון שהוצא נגדה. 
 
מעיריית נתניה נמסר: "במנהל הרווחה התקבל דיווח אנונימי על חשד להתעללות במעון פרטי על ידי הצוות החינוכי. הדיווח הועבר לאגף מעונות ומשפחתונים במשרד העבודה ומפקחת מטעם המשרד ערכה ביקורת במקום. נבדק חשד להזנחה כשעוד במהלך הביקור הוזמנו למקום שתי עובדות סוציאלית שפתחו בבדיקת הנושא ולמקום הוזעקה גם המשטרה שפתחה בחקירה. כמו כן נבדקת הוצאת צו סגירה על ידי האגף למעונות ומשפחתונים במשרד התמ"ת".