"ועדה של משרד הביטחון השפילה אותי והתייחסה אלי כאל גנב רודף בצע", כך מספר שוקי גלבוע, חבר כיתת הכוננות של קרית ארבע, שאיבד את עינו כשהסתער על מחבל בביתה של הלל אריאל ז"ל שנרצחה במיטתה ביולי 2016.



"היה קשה לי להאמין לסיפורים המזעזעים על השפלות של נכי צה"ל בוועדות רפואיות, ועוד של כאלה שנפצעו בניסיון לחסל אויב או בניסיון להציל חיים. היה לי קשה להאמין עד שעברתי אחת." כתב גלבוע בפוסט שפרסם ברשת החברתית המספר על ההתייחסות השערורייתית אליו ולפציעתו.



גלבוע הגיע לוועדה בכדי לבדוק האם ישנה הצדקה לפגישה עם מהנדס להתאמת רכב למי שראייתו נפגעה ואינו רואה בתלת מימד. "תוך כדי שאני מציג את הנתונים, מטיח בי אחד מחברי הוועדה בזלזול בוטה: 'אתה מבזבז את הזמן שלנו. אין לך שום בעיות. אני לא מבין למה אתה פה.' עניתי לו שהוא מוזמן לעקור לעצמו עין ולבדוק אם זה מפריע לו לנהוג".


 


גלבוע נענה בשלילה לבקשתו, אך מעבר לכך, הוא מרגיש שהושפל ע"י הוועדה. "דבר אחד הוא להתעלם מהצרכים של נכים, שגם ככה מתביישים וכואבים במצבם, אבל להשפיל אותם ולהתייחס אליהם כאל גנבים רודפי בצע זה כבר עובר כל גבול." כתב בכאב וסיפר כי הוועדה השיבה לערעור שלו ש"אין לו בעיות". "אני מקווה שזו תהייה פעם האחרונה שמישהו נפגש בתופעה המכוערת הזו. צריך למגר אותה. אנחנו יודעים לחבק את הפצועים שלנו בהתחלה. בואו נגרום שלא ינטשו אותם גם אחרי".



אין זו הפעם הראשונה שגלבוע נתקל באטימות הבירוקרטיה. כשהיה מאושפז בעקבות פציעתו נשלל רישיון הנשק שלו כי לא חידש אותו. רק בהתערבות השר לביטחון פנים נפתרה הבעיה.



תגובת משרד הביטחון: אגף השיקום חרט על דגלו, ומיישם זאת הלכה למעשה, מתן יחס אישי וטיפול ראוי ומכבד בכל נכה ובכל נושא. יתרה מכך עובדי אגף השיקום חתומים על אמנת שירות וכן גם נערכת בקרה תמידית על איכות השירות. המקרה המדובר אינו מוכר לנו והוא ייבדק ויטופל במידת הצורך ובהתאם לממצאים.