ארגון המורים העל יסודי הכריז היום (שלישי) על סכסוך עבודה שייכנס לתוקף ב-8 בנובמבר. לדברי רן ארז, יו"ר ארגון המורים, "הסכם עוז לתמורה, ההסכם הקיבוצי שנחתם עם המורים העל יסודיים בחודש אוגוסט 2011, הסתיים ב-31 בדצמבר 2016. בהתאם לכך, אנו מנהלים מאז חודש ינואר 2017 מו"מ מול משרד האוצר בשיתוף עם המרכז לשלטון מקומי ומשרד החינוך".



"המו"מ מתנהל בעצלתיים כאשר משרד האוצר יוצר סחבת מכוונת. הפגישות מתנהלות אחת לכמה שבועות כשבכל פגישה נותן האוצר הצעות מבזות לציבור המורים. נכון להיום, האוצר מציע העלאה שנתית של 60 שקל ברוטו למורים ותיקים, כשלמעשה, האוצר מעוניין להעלות שכר למורים חדשים על חשבון העלאת שכר למורים ותיקים. בנוסף, האוצר מתעלם מדרישות אחרות של ארגון המורים בנוגע לתנאי העסקה של מורים שאינן קשורות להעלאות שכר", הוסיף.



יו"ר ארגון המורים הוסיף כי "כל המדינה נהנית מעבודתם הטובה של המורים ולמעשה לא מעוניינת לשלם על כך. איננו יכולים לעשות רמיה לציבור המורים, אנו תובעים תוספת שכר משמעותית ושיפור בתנאי העבודה של המורים. משרד האוצר בהתנהלותו הנוכחית רוצה מדיניות שכר אחת לכל המשק ובכך להנציח את הקיפוח של העובדים החלשים במגזר הציבורי שביניהם מורים צעירים".




עובדים יותר, מרוויחים פחות




רן ארז ציין כי כ-3,000 מורים – 50% מהמורים שמתחילים לעבוד במערכת החינוך נוטשים את המערכת כל שנה. בנוסף, הנתונים מראים כי הציון הממוצע כיום של מורים חדשים עומד על 513 לעומת ציון ממוצע של 550 שהיה לסטודנטים להוראה לפני מספר שנים. שכר נמוך מוביל גם למחסור במורים שמאלץ מורים לעבוד בהיקף משרה של משרה וחצי ואף שתי משרות על מנת לכסות על החוסר במורים הקיים במערכת, כך על פי ארגון המורים.



בארגון המורים מצביעים על כך שהנתונים מלמדים עד כמה קשה מצב המורים בישראל. בעוד שכרם נמוך בכ-40% משכר המורים במדינות ה-OECD. הרי שמורים בישראל נדרשים ללמד 210 ימים בשנה לעומת 175 ימים במדינות המפותחות. גם מצב הכיתות בישראל מכתיב מציאות שבה מורה ישראלי מלמד בין 35 ל-40 תלמידים בכיתה לעומת ממוצע של 24 תלמידים בלבד במדינות ה-OECD.