פעוטה כבת שנה וחצי הגיעה היום (שלישי) לבית החולים "שערי צדק" במצב בינוני, כשהיא ללא הכרה ומנוטרת. לאחר שהתדרדר מצבה בוצעו בה בדיקות שבהן נמצאו שרידי סם מסוג קנאביס בגופה. חוקרי המשטרה אספו ממצאים וראיות ועיכבו לחקירה את אמה של הפעוטה ובן זוגה, תושבי ירושלים בגילאי 25 ו- 34. לאם ילד נוסף בן 11.

מהחקירה עולה כי האם הבחינה בבוקר כי הפעוטה מתקשה להתעורר ולקחה אותה למרפאה קרובה משם פונתה לבית החולים. מבית החולים נמסר כי "חל שיפור במצבה של התינוקת. היא שבה להכרה, אוכלת ומגיבה". בסיום החקירה הוחלט על מעצר ההורים אשר מחר יובאו בפני בית המשפט לדיון בעניינם. הם חשודים בהזנחת קטין חסר ישע.

דיווח הועבר לגורמי הרווחה שמטפלים בפעוטה יחד עם הסבתא. משפחת הפעוטה גרה בדרום ירושלים. הסם היה בדירת המשפחה ובנסיבות שאינן ברורות הילדה בלעה אותו. ככל הנראה, היא זחלה ולקחה את החומר. חקירת המשטרה בעניין נמשכת.
 
עו"ד עידן גמליאלי, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את האם שנעצרה, מסר בתגובה: "מדובר באם מסורה ללא עבר פלילי. האם משתפת פעולה עם החוקרים ומכחישה את כל החשדות. כל דאגתה של האם הוא להחלמתה של ביתה. מצער מאוד שהמשטרה הזדרזה לעצור את האם ולא מאפשרת לה להיות ליד מיטתה של בתה".

האם יוצגה בהתחלה על ידי עורך דין עידן גמליאלי מהסנגוריה הציבורית, אך שכרו לבסוף את עורך הדין הפלילי יהודה שושן. הוא מסר בתגובה כי "המשטרה הזדרזה לעצור את מרשתי שהינה אם חד הורית מסורה ונעדרת עבר פלילי. הילדה בהכרה מלאה וחזרה לתפקוד מלא ואנו תקווה שממצאי החקירה יוכיחו שמרשי לא ביצעה כל עבירה".