יו"ר ההסתדרות, ח"כים ושר האוצר ציינו אתמול בחגיגיות את ההחלטה על העלאת שכר המינימום מדצמבר הקרוב מ-5,000 ל-5,300 שקלים, אבל כפי שפרסמנו לראשונה במעריב-השבוע באוגוסט האחרון, וכפי שחששו ארגוני נכים שקיימו אז הפגנה מול ביתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הוא נע קדימה במלוא העוצמה בקידום עדכון שכר המינימום כשהוא שוכח להתנות אותו בהעלאת קצבת הנכות והצמדתה לשכר הממוצע במשק.
"ככל שחולף הזמן מאז המתווה שסוכם בחודש שעבר בתיווכו של ניסנקורן עצמו להעלאת קצבת הנכות בתוך ארבע שנים ורק אז להצמידה לשכר הממוצע, הולך ומתברר ביתר שאת כי כל המו"מ המואץ שקיים אז יו"ר ההסתדרות בין הממשלה לארגוני נכים שבחר בקפידה כדי שיסכימו לפשרה, היה הצגה לתקשורת כדי לפנות את המוקש בדרך למטרה העיקרית שלו - עדכון שכר המינימום עוד השנה. אבל למעשה ההסתדרות שוב שכחה את הנכים והפקירה אותם. הצעת חוק שתעגן את התחייבות הממשלה לנכים עוד אין, וגם התניה של ההסתדרות בין עדכון קצבת הנכות והצמדתה לשכר הממוצע לבין השלמת מהלך עדכון שכר המינימום אין" אומרים למעריב בקואליציית ארגוני מאבק הנכים. 
זה שנים נאבקים ארגוני הנכים לא רק על עדכון קצבת הקיום שלהם. רק בשנה שעברה, אחרי שנה תמימה מאז העדכון הקודם בשכר המינימום, הצליחו ארגוני הנכים להשיג בתום מאבק מתיש בכנסת עדכון מסויים לקצבת השירותים המיוחדים שניתנת לנכים הסיעודיים מתחת לגיל פרישה לשם העסקת מטפל סיעודי, שגם היא מכסה מעט יותר ממחצית העלות של העסקת עובד סיעוד בכל ימות השבוע. כעת נאלצים הנכים, במקביל למאבק על עצם גובה הקצבה, לצאת למאבק נוסף על הצמדתה קצבת הקיום וקצבת השירותים עכשיו, ולא בעוד ארבע שנים, לשכר הממוצע. 

נציגי הנכים בכנסת: "צוחקים לנו בפרצוף ודוחפים אותנו לתהום, שהמדינה תעסיק את המטפלים הסיעודיים"
בישיבת ועדת העבודה והרווחה של הכנסת שאישרה את תקנות העלאת שכר המינימום אמר יו"ר ארגון נכי הפוליו, יהודה דורון: "אומרים לנו שיגדילו בקרוב את קצבת הנכות ב-300 שקלים אבל העלאת שכר המינימום בפעימה נוספת תגרום לנו לחסר של 900 שקל בתשלום החודשי לעובד הזר. אתם צוחקים לנו בעיניים. העסקת עובד זר עולה לנכה עולה 10,200 שקל מדי חודש בממוצע ואנחנו מקבלים 4,000 משתי הקצבאות. נסגור את המדינה, שדה התעופה יהיה סגור. אני הולך להודיע לעמיתיי הנכים לסגור את כל הצמתים בערים".
עו"ד טליה דוד מלשכת עורכי הדין, הוסיפה: "המדינה דוחקת את הנכים אל עברי פי פחת. כל חודש אני דועכת ונכנסת לבור שאין לו סוף. או שהמדינה תעסיק את העובדים הזרים ותוציא אותנו מהבור הזה, או שתתנו לנו בהתאמה את כל התנאים שאנחנו נדרשים לשלם לעובדים הזרים". אבנר עורקבי מארגון הנכים אהב"ה, העיר: "אין לי ברירה, איאלץ לבטל את העובד הזר שלי".
בתגובה אמר יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו): "אתם סובלים סבל נורא ואסור לפגוע בכם. אך עלינו לפעול למען כולם. תנו להתחיל ונעשה כל מאמץ כדי לתקן את העיוותים". יו"ר ההסתדרות ניסנקורן הוסיף: "לא מתקנים עוול בעוול. נושא שכר המינימום צריך להמשיך לעלות, בד בבד עם עדכון קצבאות הנכים".
ארגוני הנכים המאיישים את מאהל המחאה שהקימו ביום שני מול הכנסת, התרכזו בעיקר בחסימת כבישים באזור קרית הממשלה בירושלים. תחילה חסמו לשעה ארוכה את כביש הגישה העיקרי למשכן הכנסת ולאחר מכן את דרכי הגישה אל בניין משרד האוצר הסמוך. אבל ככל שהתחושה כי רכבת שכר המינימום ממשיכה לדהור ומשבר קצבאות הנכים עומד במקום מתגברת, כך צפויה גם מחאת הנכים להתגבר בימים הקרובים.