דוח המבקר: "הרצון להפעיל את קו ת"א-ירושלים עלול להביא לקיצורי דרך שייפגעו באיכות"

ליקויים בתכנון הקו, בלוחות הזמנים, ובעיקר היעדר ניהול יעיל הביא את יוסף שפירא לכתוב דוח נוקב על ההתקדמות, בה הוא מתריע גם על פגיעה אפשרית בבטיחות הנוסעים

משה כהן צילום: מעריב אונליין
רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: באדיבות רכבת ישראל

"העיכובים הרבים ביישום של רכבת ישראל הביא להוצאות נוספות", מציין עוד מבקר המדינה - "למרות שחברת הרכבת צופה שהקו הראשון המחושמל (הקו המהיר תל אביב-ירושלים) יופעל בסוף מרץ 2018, במועד סיום הביקורת קיימים פערים בין תחזיות החברה לבין תחזיות גורמים מקצועיים וביניהם משרד האוצר וחברת הבקרה".

"על חברת רכבת ישראל לבחון בצורה יסודית את היערכותה לקידום הפרויקט, כדי שתוכל לבצע אותו על פי לוחות הזמנים שגובשו, התקציבים שהוקצו לו ואמות המידה הנדרשות", מסכמים מחברי הדו"ח – "בה בעת, הרצון להפעיל בהקדם את הקו החשוב תל אביב-ירושלים עלול להביא לידי קיצורי דרך שייפגעו באיכות הפרוייקט ובבטיחות הנוסעים ויגדילו בעתיד את העלות הכוללת של הפרוייקט עקב הצורך לתקן ליקויים".

גורמים ברכבת מציינים כי מאז דוח הביקורת שפורסם בשנת 2013 הרכבת יישמה את רוב המלצות מבקר המדינה, הדבר לידי ביטוי גם בגוף הדוח הנוכחי. פרויקט החשמול מתקדם הלכה למעשה, ובקצב מואץ בשנתיים האחרונות וכולל רכש קטרים חשמליים שהראשון שבהם כבר בארץ, הקמת תשתית חשמל שניתן כבר לראותה בדרך לירושלים, בחירת ספק לקרונועים החשמליים והשלמת הקמת המוסך החשמלי בלוד בו כבר מתבצעות בדיקות והרצות לקטר החשמלי, ועוד.

תגיות:
רכבת ישראל
/
מבקר המדינה
/
דוח מבקר המדינה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף