ש.ר., עובדת הניקיון לשעבר במעון ראש הממשלה שהתלוננה במשטרת מחוז ירושלים על העסקה פוגענית מצדה של שרה נתניהו, מוסרת החל משעות הבוקר (ראשון) עדות בדבר עבודתה. העדות והתלונה נמסרו ביוזמת עורכי דינה של ש.ר., לאחר שביקשו לבדוק האם יש אלמנטים פליליים בתנאי העסקתה במעון. 



מהמשטרה נמסר כי "בתגובה לפניות כתבים ועל מנת להעמיד דברים על דיוקם, נבהיר כי העובדת ביקשה באמצעות עורך דינה להגיע ולהגיש תלונה. עם סיום גביית גרסתה התלונה תועבר לידי גורמי החקירה המוסמכים ובהתייעצות עם הפרקליטות יוחלט על אופן המשך הטיפול בה".

בתוך כך, בערוץ 10 דווח הערב כי אריק רוזנטל, יועץ התקשורת של ש.ר., פנה לעובדת אחרת במעון ראש הממשלה והציע לה לעבוד אצלו. רוזנטל לא הכחיש את הנדברים ואמר כי "שמעתי שנ.ק. סובלת מהעסקה פוגענית. פניתי אליה כדי לסייע לה מתוך דאגה אמיתית לשלומה".

כזכור, ביום שישי פורסם כי לבית הדין האזורי לעבודה הוגשה תביעה בגין העסקה פוגענית נגד אשת ראש הממשלה. בתביעה נטען כי בעת שהאישה, צעירה חרדית, הועסקה במעון רה"מ, במשך חודש בלבד, עד ש"נסה על נפשה", היא עברה התעמרות, שכללה ראיונות עבודה מתישים, מסדרים, איסורים שונים ומשונים ועוד. בתביעה מתוארים התקפי זעם של נתניהו: "הגב' נתניהו הייתה נתקפת חדשות לבקרים בהתקפות זעם של ממש, מושכת בשערות ראשה תוך שהיא צועקת וממלמלת כשדמעות זולגות מעיניה, נושכת את שפתיה, מלהיטה עצמה בחמה ובכעס, מוחאת כפיים כשידיה רועדות ופניה מאדימות", נכתב.

העובדת תובעת פיצויים בסכום של 225 אלף שקלים. אין זאת הפעם הראשונה שנטען כי במעון ראש הממשלה שוררים תנאי העסקה פוגעניים. בית המשפט פסק פיצויים לשני עובדים לשעבר – מני נפתלי וגיא אליהו – בסכומים של מאות אלפי שקלים. בתביעה החדשה, שדב הגשתה פורסם לראשונה הבוקר בידיעות אחרונות, נטען כי נתניהו "לא הפנימה כנראה את האמור בפסקי הדין ואת העובדה כי בית הדין האזורי לעבודה קבע כי עובדי המעון היו חשופים להתנהגות פוגענית חוזרת ונשנית". 



אתמול פורסמה התכתבות ההודעות של העובדת עם אחותה. "יצאתי מהעבודה קודם צריכה לחזור בארבע מיררה את חיי. הרגשתי שאני לא בן אנוש משמונה וחצי בבוקר רוצה להיכנס לשירותים או לאכול", נכתב בהודעה אחת.



באחרת נכתב: "אני לא מאמינה שאני צריכה לחזור לשם היום. סיוט סיוט סיוט. מזל שב-6 היא נכנסת לאיפור שיער נתבטל קצת". אחרי שחזרה הביתה כתבה לאחותה: "איזה כיף אוכל שתייה אסלה זה לא ברור מאליו תודה להשם. יצאתי בשעה טובה לא חיה ולא מתה".



ראש הממשלה נתניהו התייחס לפרסום ההודעות וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "לא התפלאנו על הדיווחים המגמתיים, החד-צדדיים והמכפישים הערב במהדורות החדשות בטלוויזיה וגם לא הופתענו מכך שהם צנזרו את תגובתנו. זאת תביעת סרק שממחזרת טענות ישנות בשיטת ''העתק-הדבק" ומרוחה על דפי ידיעות אחרונות. התובעת הועסקה במעון רק עשרה ימים בזמן שהגב' נתניהו שהתה בו והאינטראקציה ביניהן ארכה כמה דקות בלבד, ועל כך התובעת דורשת לא פחות מ- 225 אלף ש''ח.