פרסום ראשון: למעריב אונליין נודע כי בין הדוברים הצפויים לנאום בעצרת המרכזית לציון רצח ראש הממשלה רבין במוצאי שבת הקרובה, יהיו אנשי ימין ומתנחלים, זאת במסגרת הקו החדש של מארגני העצרת, תנועת "דרכנו" ו-"התנועה למען ביטחון ישראל" לפעול בקו שיביא לעצרת קהלים חדשים, תוך טשטוש המוטיב האידאולוגי של הרצח. 



בין הדוברים שיישאו דברים בטקס יהיו אסתר ברוט, מתנחלת שפונתה מביתה בעופרה, יו"ר המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי ויהודה משי -זהב, יו"ר זק"א.  במקביל לכך, במהלך הטקס לא ישתתפו פוליטיקאים. בנוגע לביקורת שנמתחה על הקו, אמרה מנכ"לית "דרכנו",  פולי בורנשטיין כי "המילה 'רצח' לא הופיעה בכרזה הראשונה שפרסמנו בשוגג, ומחוסר תשומת לב. גנזנו אותה והעלינו חדשה".



עודד רביבי. צילום: אריאל בשור



ח"כ חיים ילין אמר בערוץ הכנסת על הפרסום הראשון במעריב אונליין כי "רבין הקים את כל ההתיישבות בעזה ובבקעה הוא בא מתפיסה של אחדות העם. הרצח הוא רצח פוליטי מדרגה ראשונה. מתוך זה שהוא ראה בביטחון ערך עליון הוא הבין דבר אחד, שאחרי כל כך אחר הרבה דם צריך לתת תקווה אחרת. הוא נרצח לא כי הוא איש שמאל אלא כי הביא תקווה אחרת. גם בנימין נתניהו אמר שתי מדינות לשני עמים והוא לא נרצח. הזמנים השתנו זה רצח פוליטי אבל הוא הביא תקווה". 
 
בעצרת יישאו דברים גם אלוף במיל. אמנון רשף – יו"ר 'מפקדים למען ביטחון ישראל'. אל"ם במיל. דר' יעקב (קובי) ריכטר – יו"ר 'דרכנו'. ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, חבר תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל'. הסופר ד"ר מיכה גודמן. טל אוחנה - סגנית ראש מועצת ירוחם. מהרטה ברוך - סגנית ראש עיריית תל אביב. אמילי מואטי – פובליציסטית ופעילה חברתית. פנינה פויפר - פעילה פוליטית חרדית. עו"ד שגית פרץ דרעי - פעילה חברתית ופוליטית. עומר ויינרייך - חניכה במכינת רבין. פולי ברונשטיין ועו"ד דן אלון, מנכ"לי התנועות המארגנות.
 
חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד שלח אתמול מכתב לחברי הכנסת בו הוא קרא לכלל הח"כים לשמור על כבוד הכנסת ולהשתתף בעצרת שתתקיים במוצאי שבת בכיכר רבין. במכתבו כתב ח"כ גליק כי "בימים הקרובים נציין את זיכרון הרצח האיום של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. בשנה שעברה התרגשתי נוכח השתתפותי הראשונה בחיי כחבר כנסת בישיבה המיוחדת של הכנסת. לצערי הרב אירוע זה נחרט בזיכרוני כחוויה קשה במיוחד. דברי הדוברים כללו האשמות הדדיות קשות והופרעו פעם אחר פעם בקריאות ביניים".
"חשתי בושה עבור משפחת רבין", כתב גליק, "חשתי בושה עבור נשיא המדינה ובעיקר חשתי בושה בשם כנסת ישראל. חברים וחברות, עיני כל ישראל נשואות אלינו אף קריאת ביניים לא שווה בשביל הפגיעה בכבוד כנסת ישראל. אני קורא לכל חבריי וחברותי חברי הכנסת לדעת להיות מאופקים וסובלניים גם אם הדברים שייאמרו יוצרים אי הסכמה קשה. הבה נוכיח שהכנסת שונה מהתדמית הציבורית שלה לכבודה ולכבודנו".