פרקליטות מחוז ת"א הודיעה היום (שלישי) לראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה, גיל שפר, שנחשד במעשה מגונה, כי התיק נגדו נסגר. לאחר בחינת חומר הראיות בתיק באופן מדוקדק ויסודי, הוחלט לסגור את התיק נגד החשוד מחוסר ראיות מספיקות. הודעה מטעם הפרקליטות נמסרה גם למתלוננת. כזכור, החקירה החלה בעקבות תלונה שהוגשה לפני כשנה, בה נטען כי שפר, ביצע לכאורה מעשים מגונים כלפי אישה בעת שהסיע אותה ברכבו וכן כי לקח אותה בניגוד לרצונה למפגש חברתי כלשהו ומנע ממנה להגיע לביתה, תוך הפעלת לחץ ובאופן שגרם לה לחוש כלואה.



אמנית צעירה התלוננה כי הבכיר לשעבר הציע לה להצטרף אליו לנסיעה בדרכם לעיר מגוריהם, לאחר שהופיעה בכנס שבו נטל חלק. לטענתה, הוא התיישב לצידה במושב האחורי ברכב, ובמהלך הנסיעה הציע לה לשתות אלכוהול ונגע בגופה בניגוד להסכמתה ורצונה. עוד טענה הצעירה בתלונתה במשטרה כי לאחר שהגיעו לעיר מגוריהם, הוביל אותה החשוד לדירה שבה נכחו גברים נוספים, ושם אילץ אותה להופיע בפניהם. 

בנימין נתניהו וגיל שפר. צילום ארכיון: קובי גדעון, פלאש 90
בנימין נתניהו וגיל שפר. צילום ארכיון: קובי גדעון, פלאש 90

 
בסיום ההופעה, לטענתה, הוא ניסה לנשקה בניגוד לרצונה וכשביקשה לעזוב את המקום, דחה את בקשתה, כלא אותה בחדר והותיר אותה שם במשך זמן לא מבוטל. לפני כארבע שנים נחקר שפר בגין חשד לעבירות מין חמורות ואלימות שביצע לכאורה ומכתב בנושא גם נשלח על ידי המתלוננת אל ראש הממשלה. מדובר באירוע ישן שבגינו ביקשה אז המתלוננת שלא לקדם את הבכיר בתפקידו. פרקליטו של החשוד, עו"ד גיל פרידמן, אמר אז בתגובה לחשדות כי "מדובר בתלונה מופרכת ונבזית ובסיום הבדיקה יתברר שלא דבק רבב במעשיו".

במסגרת החקירה נחקר גיל שפר באזהרה בגין חשד לביצוע עבירות של מעשים מגונים וכליאת שווא, נגבו עדויות ובוצעו פעולות חקירה מגוונות. עם סיום החקירה העבירה המשטרה לפרקליטות מחוז תל אביב את כלל הממצאים והחומרים שנאספו. 



יו״ר ועדת הפנים של הכנסת, ח״כ דוד אמסלם, הגיב להחלטת הפרקליטות על סגירת התיק נגד שפר, ואמר: "לפני כמעט שנה הודיעה המשטרה כי יש  תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד גיל שפר, ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה. מאז שמו הוכפש בתקשורת פעם אחר פעם וחפותו נשללה ממנו בעל כורחו. היום, מתברר שהכל נגמר בכלום. זאת בדיוק הסיבה שאני מבקש לתקן את המעוות ולמנוע מהמשטרה לפרסם המלצות הפוגעות באנשים חפים מפשע עוד בטרם התברר עניינם".