ביום שבת הקרוב צפויה להתקיים העצרת השנתית לציון זכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, שנרצח על ידי מתנקש יהודי בנובמבר 1995. אסתר ברוט, שפונתה מביתה בעפרה בעקבות החלטת בג"ץ, מתכוננת לנאום בעצרת, כפי שפורסם אתמול לראשונה במעריב אונליין. על ההיערכות לאירוע סיפרה הבוקר (רביעי) ב-103FM אסתר: "אני עברתי תהליך לאחר הרס ביתנו על ידי בג"ץ והשמאל, הרגשנו עוול וטענו כי הדברים שנעשים כלפינו הגיעו מתוך שנאה כיוון שאת הבג"ץ הגישו ארגוני שמאל. מתוך תחושת השנאה הזו פגשתי את ארגון 'דרכנו". בתוך כך, מפלגת מרצ דורשת ממארגני עצרת רבין במוצ"ש לבטל את השתתפותה של אסתר ברוט.  



היא הוסיפה: "הגעתי לשמוע אותם וגיליתי אנשים שחושבים אחרת ממני ואני חושבת אחרת מהם אך שנינו רוצים לשנות את השיח. אי אפשר שיהיה בישראל שיח של שנאה והאשמות אחד כלפי השני. אנשים בכירים הודיעו שאין להם מנוס מלא להגיע לעצרת. מדוע? בגלל שהעצרת מדברת על אחדות?". 
 
השיב לה ספי עובדיה: "הסיבה שאנשים מסרבים להגיע היא מחשש שהעצרת מטשטשת את ההיסטוריה, את המתח הגדול וההסתה שהובילה לרצח, לפי המודעות היא לא מקבלת ביטוי. אפילו המילה 'נרצח' יצאה והוחזרה מהן כאילו זה לא דבר ברור מאליו".

עצרתלציון 20 שנה לרצח רבין. צילום: אבשלום ששוני
עצרתלציון 20 שנה לרצח רבין. צילום: אבשלום ששוני


 
 "לא מנסים לטשטש דבר", טענה ברוט שהוסיפה: "ראש הממשלה יצחק רבין נרצח על ידי אדם שהגיע מהימין הדתי, אני חושבת שהימין עשה חשבון נפש ונמאס לו להמשיך לעשות חשבון נפש. הסתה הייתה בשני הכיוונים, הראשונים שהצמידו את המילה 'רוצח' לראש הממשלה הם בגין והשמאל. אני חושבת ששני הצדדים היו צריכים להיזהר יותר ואף אחד לא חשב שהדבר הזה יוביל לרצח. אני חושבת שגם היום הימין והשמאל צריכים להיזהר, ישנה גם היום הסתה ואסור לומר 'לי זה לא יקרה'. ההסתה אינה נחלת הימין בלבד ואני כאן כדי להגיד שאני שילמתי מחיר בגלל הדמוקרטיה הישראלית ואני צועקת - 'די'".
 
עוד הוסיפה ברוט: "חברי מאד סקפטיים לקראת הנאום שלי בעצרת, טוענים שהולכים לעשות לי 'כיפה אדומה', טוענים שרוצים למלא את הכיכר. אני טוענת שמדובר באחים שלנו, מדוע לא ניתן לדבר עמם? בתקופה שאחרי רצח רבין הייתה תקופה מאד קשה לאנשי הימין, אנשים לא יכלו להסתובב ברחוב ואנשים נאלצו להוריד את הכיפות, היה סירוס מוחלט של כל אנשי הימין והמתנחלים למרות שיגאל עמיר לא היה מתנחל".
 
עריכה: איתמר זיגלמן