עו"ד יורם שפטל התייחס היום (חמישי) בתכניתו ב-103FM לרצח רבין, האירועים המציינים את היום, והשיח סביב המעשה. "בארה"ב בתוך 36 שנים נרצחו שלושה נשיאים, אף אחד באמריקה לא אמר שיש כאן סכנה איומה לדמוקרטיה ושהכל מסביב קורס", אמר שפטל,  מאז הרצח של אברהם לינקולן חלפו יותר ממאה חמישים שנה ולא הייתה מאז ועד היום אף ישיבה לציון יום הרצח. הוא הדין בדיוק לגבי הרצח של ג'יימס גרפילד והוא הדין לגבי הרצח של הנשיא קנדי שנרצח על ידי שמאלן קיצוני מתועב ומחליא שעשה את זה בשירות הקג"ב וקובה".





"הקונגרס לא מתכנס ואין הצהרות בכל מקום אבל אצלנו השמאל מסרסר ברצח ורוצה להעמיד את זה כמעשה של הימין כולו, של המחנה הלאומי כולו", המשיך, "כדי לנגח, כדי לפלג, כדי לעשות הון פוליטי, ללא בושה, כאשר מי שביצע רצח שיטתי, רצח פוליטי, לצורך הבטחת שלטונו זה הממסד של השמאל הישראלי לדורותיו ואני תכף אפרט את כל מעשי הרצח של השמאל". 



"ההבדל בין רצח רבין לרציחות הפוליטיות של השמאל הישראלי הוא שהממסדים של השמאל ברמות הגבוהות שלו החליטו על הרציחות", הוסיף שפטל, "כדי למנוע את מחתרת ניל"י מלהיות ההנהגה הטבעית של היישוב היהודי מרצחים מארגון השומר, על פי החלטת הדרגים הגבוהים, סייעו בידי הצבא הטורקי לחסל תא מחתרת ניל"י בפשיטה על זיכרון יעקב שרבים מבניה היו במחתרת, והביאו להתאבדותה של שרה גיבורת נילי הקדושה. 



רגעים לפני ההתנקשות, רצח קנדי. צילום: רויטרס



"כל הרצח הזה הוחלט בדרגים הגבוהים ביותר של הממסד האדום בישראל, כדי למנוע השתלטות של הארגון ניל"י, בשל ההערצה הגדולה אליה הוא זכה באותה תקופה, כי זיהו שדרכם של ניל"י עם הבריטים והצרפתים שמצליחים ואילו הצמרת הממסדית הלכה עם הטורקים. היה ברור מי הולך להיות בראש השלטון העברי ולכן הצמרת של ניל"י נרצחה בדם קר במיזם משותף של אדומי השלטון ושל הטורקים".



"הדמות הפוליטית הבולטת הייתה אבא אחימאיר, לכן צמרת מפא"י זממה לחסל אותו ולזכות בבחירות שעמדו להיערך זמן קצר לאחר ניסיון ביצוע הרצח ולאחר רצח ארלוזורוב, שעד היום אין לאף אחד קצה מושג מי רצח אותו, בתעלומה שכנראה לעולם לא תיפתר", אמר עוד שפטל, "צמרת מפא"י לחצה על השלטון להעמיד לדין את אבא אחימאיר על רצח ארלוזורוב אפילו שהיה להם אליבי על פי רישום ועל פי עדים. בקיצור היה כאן ניסיון ציני לרצח של הדמות הפוליטית ביותר במחנה הלאומי בישראל, כדי לזכות בבחירות כפי שגם היה כי מאז מפא"י בשלטון".



"בתש"ז מפקדת ההגנה בחיפה החליטה לחטוף ולרצוח את ידידיה סגל, לוחם אצ"ל בן 17 שגופתו נזרקה ליד בית קברות מוסלמי בטירה, כדי להצביע על הערבים כמי שרצחו אותו", המשיך שפטל לפרט, "מנחם בגין מפקד האצ"ל עלה מהמחתרת וההערצה כלפיו ביישוב הייתה ללא גבול. הנאום הפומבי הראשון שלו בתל אביב חצי תל אביב באה לשמוע אותו. נאומו נקטע כל דקה בקריאות 'בגין, בגין, בגין' ומראות אלו הדירו שינה מעיני הצמרת של מפא"י, בראשות בן גוריון. פרשת אלטלנה הייתה כולה ניסיון לרצוח את מנחם בגין בפיקודו של בן גוריון". 



אלטלנה בוערת מול חופי תל אביב. צילום: לע"מ



מהטבח הזה שהחליט עליו אישית בן גוריון, עקב מסכת שקרים שהציגו לפניו חברי השומר הצעיר, בגין ניצל ויצא ללא פגע, אבל 16 לוחמי אצ"ל מצאו את מותם על ידי הרוצחים האדומים, השפלים בתקווה שביניהם יהיה גם מנחם בגין. כולם יודעים מי היו הרוצחים אבל בכך לא הסתיימו מסעות הרצח של הממסד האדום. המרצח קסטנר, הרוצח השפל בתולדות היהדות. אייכמן הגדיר את קסטנר כמי שבלעדיו לעולם לא היה מצליח במשימה. משפט קסטנר הסעיר את המדינה כמו ששום משפט אחר לא. התגלו הפשעים החמורים של הממסד של השמאל והיה חשש שקסטנר יפתח את הפה ויגיד מי שלח אותו. לכן קסטנר נרצח על ידי שלושה. מפא"י היא כנופיה מתוחכמת"



"הממסד האדום בארץ ישראל ביצע רציחות במו ידיו האדומות והטמאות. זו תהיה עצרת ממלכתית נגד רצח פוליטי ואילו עד אז זו עצרת תעמולה שרוב העם סולד ממנה ובז לה, כך יהיה כל עוד העצרת השנתית הזאת והרצח הפוליטי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים הפוליטיים. לכן אל יטיף לנו אף אחד מוסר ואם אתם רוצים לגנות רצח פוליטי תגנו את עצמכם. קודם כל תבקשו סליחה ממי שרצחתם".