יום בלבד אחרי יום הזיכרון הממלכתי לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, לריסה טרמבובלר עמיר, אשתו של יגאל עמיר, כתבה היום (חמישי) בחשבון הפייסבוק שלה כי בעלה "ניסה למנוע אסון ולהציל חיי בני אדם". הפוסט הפרובוקטיבי שאלה טרמבובלר אם מישהו יכול להסביר לה "מה הקשר בין מה שקרה לפני 22 שנה לשנאת חינם?".



בתשובות למגיבים לפוסט המשיכה טרימבובלר להגן על מעשיו של עמיר, והסבירה לאחד המגיבים שענה לשאלתה ואמר: "הקשר הוא שבגלל שנאה לאדם שלא חושב כמותו, בעלך יצא ורצח. רצח אדם, רצח דמוקרטיה, רצח את הסיכוי לשלום. רצח. רוצח. בעלך. זה הקשר". על כך ענתה טרימבובלר כי "זה לא אדם שלא חושב כמותו. זה ראש ממשלה שמוביל מדיניות שלדעת לפחות חצי מהעם מובילה לאסון. אתה לא רואה הבדל? כמה אפשר לחזור למנטרות חסרות משמעות במקום להקדיש טיפה של חשיבה לנושא כעמוק וכמורכב?", ולמגיב אחר הוסיפה "אני יודעת שאתה שטוף מוח. אתה חשבת דקה על הנושא לפני שכתבת תגובה? זה לא חילוקי דעות. בעלי רצה למנוע את האסון. הוא ראה בזה דרך יחידה להציל אנשים אחרים, חפים מפשע. קורבנות השלום העתידיים..."



לבסוף השוותה טרימבובלר את פעולתו של בעלה להטבעת אוניית אלנטלנה במהלך מלחמת העצמאות. טרמבובלר טענה כי בעוד בן גוריון פעל למען שימור שלטונו, מעשיו של עמיר היו ללא אינטרס אישי, ובעוד בן גוריון זכה בזכות מעשהו לתגמול, בעלה נענש קשות. "נוסעי אלטלנה נרצחו בגלל מאבק על השלטון (לפחות בן-גורין ראה בהם איום לשלטונו שעליו היה מוכן להגן בכל מחיר, כולל מחיר חיי יהודים. רבין בנסיון להציל חיי יהודים, לעצור את התהליך גלישה לתהום. חשוב מאוד להבחין בכוונות. בן גוריון דאג לשלטונו, לרווח אישי שלו. מה בדיוק הרוויח בעלי - עשרות שנים בכלא ונידוי של כולם? והוא די תיאר לעצמו שהחליט לפעול".



רק אתמול התראיינה טרמיבובלר לרדיו 103FM, בשיחה מפתיעה במועדון ארוחת הבוקר, ואמרה כי ההתייחסות בישראל לרצח רבין מזכירה לה את שטיפת המוח שהייתה נהוגה בברית המועצות. אני מרגישה שחזרתי לאותה המדינה ממנה באתי (ברית המועצות), יש פה כל כך הרבה שקרים והתקשורת מחזקת אותם", והוסיפה: "הימין תומך בשקרים מתוך פחד, הסכמי אוסלו נכשלו וממשיכים להפיץ שקרים על שלום שיגיע".