שישה בני אדם נפצעו היום (ראשון) באירוע קריסת תקרה בבית ספר שנמצא בבנייה סמוך ליישוב א-סייד שבנגב. הפצועים שטופלו במקום ע"י החובשים והפרמדיקים של מד"א הובאו להמשך טיפול בבית החולים סורוקה. בין הפצועים, גבר כבן 56 עם חבלות ראש וגפיים וגבר כבן 25 עם חבלות גפיים, שניהם במצב בינוני. ארבעה פצועים נוספים כבני 20 מוגדרים באורח קל וסובלים מחבלות גפיים. טרם נמסרו פרטים על נסיבות האירוע.

לפי הודעת פיקוד דרום, קיים חשש לכודים בבטון בו נעשה שימוש במקום. עוד נמסר כי "הצוותים ממתינים להגעת כלים כבדים על מנת לאתר לכודים בתוך בטון חי באתר".

חובש רפואת חירום במד"א קאסם נסאסרה שהגיע למקום סיפר: "הייתה המולה רבה. מחוץ למבנה שכבו שישה פצועים במצב בינוני וקל כשהם בהכרה וסובלים מחבלות בראש ובגפיים. יחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום ביצענו בהם בדיקות רפואיות ופינינו אותם באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים סורוקה".
 
צילום: רן דהן/TPS

צילום: באדיבות האנט



"סימן לרשלנות"
 
חה"כ טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) התייחס לאירוע ואמר כי "קריסת המבנה במתחם בית הספר בכפר הבדואי א-סייד שבנגב הינו בעליל סימן לרשלנות הנלווית של רשויות הממונות והמפקחות על פיתוח וקידום החברה הבדואית בנגב. אני רואה בחומרה רבה את אסון זה ומקווה שכל הפועלים הפצועים כתוצאה מהאירוע יחזרו לעבודתם שלמים ככל האפשר מהר".

הוא הוסיף כי "בניית בתי ספר הוא בעצם בניית בית דורות העתיד, שלום ילדינו ושלום תושבינו הוא נושא בעל חשיבות ממעלה ראשונה. לכן מבקש לבדוק לעומק את הנושא ולהביא למניעת עוד אירוע בעתיד".

זירת האירוע. צילום: באדיבות האנט


צילום: באדיבות האנט