נמשכת חקירתם של מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות (3000). עו"ד יצחק מולכו, ששימש כיועצו ושליחו של נתניהו למשימות מדיניות חשאיות, הוא המקורב לנתניהו שנחקר ביומיים האחרונים, כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. בחקירתו אתמול הוא טען כי מעולם לא היה מעורב באף אחת מהעסקאות הקשורות לרכש הצוללות. "כל הפעולות שעשיתי במשך השנים היו רק למען המדינה", אמר.



משה נוסבאום דיווח אמש ב"החדשות" כי מולכו הכחיש בחקירה כל קשר לפרשת הצוללות: "אין לי שום חלק בעסקאות שבהן מדובר". עורך דינו של מולכו, עו"ד צביקה אגמון, אמר ל"החדשות" כי מולכו משתף פעולה באופן מלא, עונה על כל השאלות ומאמין אמונה שלמה בחפותו. "אין לו ספק שהחקירה תפריך את החשדות נגדו", טען.



מולכו הגיע אתמול למשרדי להב 433 בלוד בשעה 16:30 לערך, לחקירה נוספת בעניינו במסגרת פרשת הצוללות. חקירתו מצטרפת לחקירתו שלשום, שארכה יותר מ־14 שעות. נוסף לכך נחקר שוב מהצוהריים גם בן דודו ופרקליטו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון. השניים חשודים במעורבות בפרשת שוחד במסגרת עסקת הצוללות וכלי השיט עם החברה הגרמנית טיסנקרופ.



בעוד החשדות נגד שמרון מוכרים, מולכו חשוד כי פעל במסגרת תפקידו הציבורי לקדם את עסקת הצוללות ואף ניהל שיחות עם גורמים שונים ובמדינות נוספות מלבד גרמניה.




השופטים: יש צורך להקדים את פרישת מולכו




במשטרה בודקים הערכה שלפיה יש קשר בין התפטרותו לאחרונה של מולכו מתפקידו הציבורי לבין החשש שלו מכך שהחקירה תגיע גם אליו. בעדותו, עד המדינה מיקי גנור לא סיפק פרטים ומידע על מולכו. אולם שמו עלה במסגרת איסוף הממצאים והעדויות של חוקרי היאל"כ (היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית), שקיבלו את ההחלטה לחקור גם אותו כמעורב בפרשה



מוקדם יותר משכו עורכי הדין שחר בן מאיר וציבי שפירא את עתירתם לבית המשפט העליון נגד המשך כהונתו של מולכו, שהיה שליחו המיוחד של ראש הממשלה לעניינים מדיניים ושותפו למשרד של עו"ד שמרון. זאת בשל ניגוד עניינים, לכאורה, לנוכח הפרשה הנחקרת. משיכת העתירה באה בעקבות הצעת שופטי העליון נעם דנצינגר, ניל הנדל ואורי שהם.



על פי עמדת השופטים, שהתקבלה על ידי העותרים, העתירה התייתרה בשלב זה לנוכח התפטרותו של מולכו מתפקידו. עם זאת השופטים הבהירו לנציג הפרקליטות בדיון כי בשל ההתפתחויות האחרונות בפרשת הצוללות יש צורך להקדים את פרישתו של מולכו, שנקבעה בתיאום עם נתניהו לפברואר.