התפתחות בפרשת המתנות: שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר התבקש להעיד על הפעולות שביצע בשליחותו של נתניהו כדי לסדר טובות הנאה, כביכול, למיליארדר ארנון מילצ'ן, שכזכור כבר העיד בפרשה.  בתוך כך דווח כי במשרד החוץ האמריקאי מעכבים את מתן העדות של שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו בפרשה. 



על פי הדיווח, החקירה מתמקדת בתמורה שנתן נתניהו למילצ'ן - כולל המעורבות של נתניהו בפיצול ערוץ 2 והאם הדבר נועד להועיל לערוץ 10, שמילצ'ן היה מבעליו. כזכור, תיק 1000 עוסק בטובות ההנאה שקיבלו לכאורה ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ממילצ'ן. 

מסביבת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הניסיון התקשורתי להטיל דופי בראש הממשלה נתניהו בגלל חקירות של מקורבים הוא ניסיון פסול. עד לרגע זה לא הוגש כתב אישום נגד איש ממקורביו ואין טענה לשום קשר פסול בינם לבין ראש הממשלה. רק בשבוע שעבר נוקה שמו של גיל שפר שנה אחרי המלצת משטרה לכתב אישום נגדו. מי יתנצל על הכותרות המכפישות כלפי מקורבים של ראש הממשלה כשיתברר שלא נפל שום דופי במעשיהם ובמעשיו של ראש הממשלה?". 

בחודש מאי האחרון פורסם בחדשות 2 כי  העוזרת האישית של איש העסקים מילצ'ן מסרה כחלק מחקירת הפרשה עדות מפתח מספר פעמים. על פי הנטען, העוזרת של מילצ'ן הייתה זו שקיבלה את ההזמנות הספציפיות של המתנות מבני הזוג ודאגה גם לשינוע שלהן. עוד ציינו בערוץ 2 כי מקורות הגדירו בפניהם את עדותה של העוזרת כעדות דרמטית. יש לציין כי העוזרת היא לא היחידה שמסרה עדות, אלא גם נהגו האישי של מילצ'ן.

בנימין נתניהו. צילום:יונתן זינדל, פלאש 90

 
במסגרת הפרשה חוקרת כאמור המשטרה את החשד לפיו המיליארדר העביר מתנות לראש הממשלה נתניהו. לפי החשדות, מילצ'ן העביר לנתניהו במשך עשרות שנים סיגרים בשווי מאות אלפי שקלים, כמו גם כמויות גדולות של שמפנייה ורודה.
 
כפי שדווח באמצע חודש ינואר בערוץ 2, המתנות כללו גם תכשיטים בשווי של עשרות אלפי שקלים, אך רכישות אלה, שהתקיימו לכאורה בשנת 2004, אז כיהן נתניהו כשר האוצר, לא נכללות בחקירה, כיוון שחלה עליהן התיישנות.
 
לפי הדיווח, ארנון מילצ'ן ביקש ממנהלת עסקיו בישראל לקנות שרשרת וצמיד בחנות "שטרן" במלון הילטון שבתל אביב ולהעבירם לשרה נתניהו. המנהלת ואשתו של מילצ'ן הגיעו לחנות, וראו שכל אחד מהתכשיטים הנדרשים עולה אלפים רבים של דולרים. השתיים החליטו לקנות רק את השרשרת, שהשווי שלה עמד על  6,000 דולרים.