דור בן דוד (25) זקוק לתורם מח עצם מתאים בדחיפות, על מנת להציל את חייו. באוגוסט האחרון בזמן שגר באילת, ביצע דור בדיקות שגרתיות לאפילפסיה רדומה שיש לו מגיל 14 ובבדיקות אלו נתגלו חריגות. כאשר הגיעו הגיעו תוצאות הבדיקות, זומן דור לבית החולים ברזילי בדחיפות להתבשר על הממצאים החריגים.



במקביל, נסעה אמו סימה לבית חולים סורוקה על מנת לקבל את תוצאות הטיפול שלה. סימה חלתה בסרטן הלימפומה וסרטן השד ודור, כמו כל בני הבית נרתם לעזור ולסייע בכל דבר אפשרי על מנת לעזור לאמו לנצח את המחלה. וכך, בזמן שסימה התבשרה כי התגברה על המחלה שלה ובזמן שחזרה מבית החולים סורוקה, היא קיבלה שיחה מדור והתבקשה להגיע לבית החולים ברזילי.



בעת שהגיעו לבית החולים, התבשרו כי לדור התגלה סרטן הדם לוקמיה. עד היום עבר דור טיפולים כימותרפיים ונכון להיום הוחלט כי דור זקוק להשתלת מח עצם דחופה. מבחינת ניסיון לאתר תורם נעשתה בדיקה בכל המאגרים בעולם, ונכון לעכשיו חייבים לבחון ולגייס תרומה מתורם שאינו רשום במאגר בישראל. על כן, ביום חמישי, ה-16 בנובמבר, יתקיים מבצע תרומת מח עצם ארצי בניסיון לאתר את התורם שיציל את חייו של דור.



זקוק לתרומת מח עצם. דור בן דוד. צילום: באדיבות המצולם
זקוק לתרומת מח עצם. דור בן דוד. צילום: באדיבות המצולם



דור, יליד אשקלון, שחקן כדורסל בעברו, שירת בצבא (התנדב) כחובש ותכנן ללמוד באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ולהמשיך לגור וליהנות מהחיים עם בת זוגו שיר, כבן, וכחבר לעשרות החברים שהתגייסו ברגעים אלה לסייע לו. "אני רוצה להמשיך את המסלול שקבעתי, ליהנות, ללמוד לנצח את המחלה ולא לתת לה לשבש לי את התכניות", אמר, "לא בהווה ולא בעתיד, ואני גם מתכוון לנצח. אני קורא לכל האזרחים בישראל שידועים כבעלי נתינה לעזור ולסייע לי לנצח את המחלה".



מבחינת אמו של דור, הקרב האמיתי הוא על חיי בנה: "אני ניצחתי את המחלה בזכות התמיכה והאהבה של משפחתי וחבריי אבל מבחינתי זה נשכח ועכשיו כל כולי נרתמת בכל דבר אפשרי למען הצלת חייו של בני. יחד עם דור, אני מבקשת ופונה לאזרחי ישראל לעזור לי להציל את הבן שלי".



בת הזוג שיר אמרה כי "דור הוא בן הזוג שלי כבר שנתיים וחצי. יש לנו תכניות גדולות ביחד לעתיד ולהווה, אני רוצה אותו בריא ושלי ואעשה הכל על מנת שהזוגיות שלנו תימשך עוד שנים ארוכות".



מאגר מח עצם הדסה ועמותת 'מאבק לחיים ע"ש אלי אלקובי' נרתמו למשימת הבזק הזאת ונרתמו לפעול להצלת חיו של דור. אך עלות פענוח דגימות הרוק הנה יקרה ולכן עמותת 'מאבק לחיים' זקוקה גם לתרומות כספיות. עלות כל דגימה עומדת על 25$ וככל שהעמותה תגייס יותר תרומות, כך היא תצליח לפענח יותר דגימות. על כן, נפתח גם פרויקט מימון המונים בפלטפורמת גיוס התרומות Jgive, לגיוס כסף לפענוח הדגימות.



כאמור, ביום חמישי, ה-16 בנובמבר, ייערך מבצע לאיסוף דגימות לתרומת מח עצם (דגימת רוק פשוטה, גירוד מקלון צמר גפן על הלחי הפנימית למשך עשר שניות) בעשרות עמדות התרמה ברחבי הארץ לצד גיוס תרומות למימון בדיקות הדגימות שכבר מתקיים.



לתרומות ישירות לדור באתר Jgive