ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר היום (חמישי) באזהרה בפרשות 1,000 ו-2,000. זאת תהיה חקירתו החמישית של ראש הממשלה במסגרת תיקים אלה. עניינו של תיק 1000  חשד לקבלת טובות הנאה שקיבלו בני הזוג נתניהו על מנת לסייע לאיש העסקים ארנון מילצ'ן, בתמורה למתנות שנתן להם. בין המתנות שנתן מילצ'ן לזוג נתניהו, על פי הדיווחים, סיגרים במאות אלפי שקלים ושמפניה ורודה.



המשטרה מבקשת לברר האם ראש הממשלה נתן למילצ'ן תמורה למתנות, מה שמעלה את האפשרות שמדובר בשוחד. בין היתר נבדק האם פיצול ערוץ 2 סייע לערוץ 10, שמילצ'ן היה מבעליו. שלשום דווח ששגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, המקורב מאוד לראש הממשלה, העיד על הפעולות שעשה בשליחותו של נתניהו.



כפי שדיווח בחודש יולי, במשטרה מעריכים כי בתיק המתנות התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לעבירות של ניגוד עניינים במסגרת קבלת טובות הנאה ועבירות מס. במסגרת איסוף הראיות ולאחר שבחנו את התיק, הצליחו הפרקליטים המלווים - ליאת בן ארי ויונתן תדמור - לאתר אינטרסים של נותני המתנות, ובכך בעצם לשלול ולהפריך טענות של ראש הממשלה על לקבלת מתנות בין ידידים קרובים כביכול.



בחודש מאי האחרון פורסם בחדשות 2 כי העוזרת האישית של איש העסקים מילצ'ן מסרה כחלק מחקירת הפרשה עדות מפתח מספר פעמים. על פי הנטען, העוזרת של מילצ'ן הייתה זו שקיבלה את ההזמנות הספציפיות של המתנות מבני הזוג ודאגה גם לשינוע שלהן. עוד ציינו בערוץ 2 כי מקורות הגדירו בפניהם את עדותה של העוזרת כעדות דרמטית. יש לציין כי העוזרת היא לא היחידה שמסרה עדות, אלא גם נהגו האישי של מילצ'ן.



תיק 2000 עוסק בשיחות בין נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, שהוקלטו על ידי ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ארי הרו. בשיחות נשמעים השניים דנים בעתידו של העיתון ,ישראל היום", יריבו הגדול של ידיעות אחרונות. בין השאר, אור שם נתניהו כי הוא מוכן לצמצם ת התפוצה של ישראל היום בתמורה לסיקור הוגן יותר בידיעות אחרונות.