הדרישה של משרד האוצר לקבל נתח משמעותי מהכספים הרבים של קק"ל מביא לאיום, כך פורסם הערב (חמישי) ב"החדשות". יו"ר קק"ל כתב מכתב דרמטי בו הודיע שהוא מאיים בהפסקת פרויקטים רבים בשווי שני מיליארד ו-300 מיליון שקלים הנוגעים לפריפריה, עידוד עלייה וחינוך ונוער. "אנו מתריעים בפני כל השותפים שלנו לפרויקטים הללו - כי אינם יכולים להסתמך עוד על המשך תמיכת קק"ל. גורמי המקצוע בקק"ל מבצעים הערכה מחדש, לנוכח השינוי במצב הפיננסי והפגיעה בעלת ההשלכות העתידיות על תקצוב הארגון והפרויקטים הנתמכים", נכתב. 

עוד במכתב כינה יו"ר קק"ל את ההחלטה של משרד האוצר "דורסנית ואלימה". כעת נראה שהרשויות והארגונים ישלמו את המחיר של הוויכוח בין הגופים הגדולים.

לפני כשבועיים, משרד האוצר דרש מקרן קיימת לישראל להעביר לקופת המדינה יותר ממיליארד שקל לשנה, לא רק עבור תקציב השנה הקרובה אלא גם עבור שנת 2019, כך נודע אז ל"מעריב". את הסוגיה בנושא מרכז מנכ"ל האוצר שי באב"ד.

המנכ"ל הופיע לפני כשלושה שבועות בדירקטוריון קק”ל, אך כל מאמציו לשכנע את נציגי הקרן הקיימת לטפל בסוגיה עלו בתוהו. בקק”ל טענו שכספי הקרן אינם מיועדים לחלוקה חופשית והוסיפו כי הם מוכנים להיענות אך ורק לבקשות ספציפיות.