עד לפני כשלושה ימים היו בטוחים במשטרה כי 'השוטר' שביצע לפני כשישה שבועות שוד בדירת מגורים ברחוב רומנו בתל אביב בכיסוי של צו חיפוש משטרתי, הוא למעשה מתחזה שהציג צו מזויף לכאורה ועזב את הדירה לא לפני שקיבל מבעליה 10,000 דולר במזומן. אלא 72 שעות אחרי שפרסמה המשטרה במרחב ירקון קריאה שבה היא מבקשת את עזרת הציבור באיתורו של "המתחזה" הוברר לה כי מדובר באלכסנדר גיטין, שוטר יס"מ מאזור הדרום. בעקבות כך, החקירה הועברה להובלת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות שאמש גם ביצעה את מעצרו. 



בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שישי) את מעצרו בחמישה ימים. במהלך הדיון טענה נציגת מח"ש, הדרה וילק, כי צוות החקירה חושד שהשוטר מעורב בלפחות שלושה מעשי שוד שאירעו במהלך החודשים האחרונים, זאת תוך שהוא מנצל את כוחו כשוטר על מנת להונות את קורבנותיו ולגזול מהם עשרות אלפי שקלים. השופט דרויאן קבע כי לעת הזאת החשד מבוסס דיו וכי קיים סיכון גבוה אם השוטר ישוחרר.

תחילת הסיפור בתאריך 16.9.17 בשעות הערב, אז התדפק גיטין על דלת דירה בתל אביב כשהוא לבוש מדים, הזדהה כנציג היחידה להלבנת הון וזיוף שטרות, הציג צו חיפוש שהוברר כמזויף וביקש לדעת האם בדירה מוסתרים סכומי כסף גדולים. משנענה בחיוב להפתעתו, התלווה השוטר אל בעל הדירה לאחד החדרים, משם שלף בעל הדירה כסף מזומן ומסרו לידי השוטר. כשהוא דואג לחבוש כפפות על ידו הכניס השוטר את המזומנים לתוך שקית וכשיצא עם בעל הדירה לקדמת הבית עשה כל שעל ידו כדי להימנע משאלות וחיפש את הדרך המהירה ביותר לצאת מהבית. בדרכו החוצה, אף דחף את בעל הדירה ונמלט לעבר רחוב בני אפרים הסמוך.



מיד עם קבלת התלונה פתחו חוקרי מרחב ירקון בחקירה ובמשך כחודש וחצי סברו כי מדובר במתחזה שעטה על גופו מדים והונה את בעל הדירה כחלק ממעשי עוקץ והתחזות המוכרים למשטרה. בתום חקירה ממושכת ולאחר שהחליטו ביום שני השבוע לפרסם הודעה הקוראת לציבור לסייע באיתורו של החשוד, התקבל במשטרה המידע לפיו למרבה ההפתעה אין מדובר במתחזה כי אם בשוטר מן המניין המשרת כיס"מניק במחוז דרום במשטרה.



צוות החקירה פנה עם החומר שנאסף אל זרוע תל אביב של מח"ש ובהובלת חוקרי מח"ש התנהלה החקירה סביב אותו שוטר בן 35 מאזור הדרום, שכאמור אתמול נעצר לחקירה בחשד לעבירות של שוד והפרת אמונים. על פי החשד, השוטר הציג צו חיפוש מזויף ואיים על הדיירים שהיו אותה עת בדירה. בהמשך, על פי החשד, עזב השוטר את המקום לאחר שנטל לכיסו עשרות אלפי שקלים שנמצאו בדירה.



עו"ד ירוסלב מץ, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר: "השוטר הופתע ממעצרו. הוא מכחיש את כל החשדות ולטענתו אין לו קשר לפרשה וכי מדובר בטעות".