ראשי מערכת הביטחון תומכים במפכ"ל המשטרה. תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל' פרסמה הבוקר (ראשון) גילוי דעת עליו חתומים כל המפכ"לים לשעבר החיים כיום, רמטכ"לים, ראשי מוסד וראשי שב"ס לשעבר וקצינים בכירים בצה"ל ובמשטרה, בו הם מביעים תמיכה ברנ"צ רוני אלשיך, אל מול הביקורת המוטחת בו ובמשטרה מכיוון הדרג הפוליטי, ועל רקע שורת החוקים המוצעים שלטענת המבקרים מכוונת לפגוע בעבודת המשטרה.


"נוכח ההתקפות החוזרות ונשנות כלפי מפכ"ל המשטרה, ומערכת אכיפת החוק, אנו, חברות וחברי תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל' ובכירים נוספים לשעבר ממערכת הביטחון, רבי ניצבים, רמטכ"לים, ראשי מוסד, אלופים, ניצבים,תתי ניצבים, תת אלופים ומקביליהם  בזרועות הביטחון (שב"כ ומוסד) מחזקים את ידי מפכ"ל המשטרה, רב ניצב אוני אלשיך, ומעניקים לו, לדרג הפיקודי הבכיר של משטרת ישראל ומג"ב, ולכלל מערכת אכיפת החוק - גיבוי מלא וחד משמעי, המשיכו לעשות עבודתכם נאמנה מתוך תחושת השליחות המאפיינת אתכם תמיד. חיזקו ואימצו!".
כאור, כל מפכ"לי המשטרה לשעבר שעדיין נמצאים בחיים חתמו על גילוי הדעת הזה: שלמה אהרונישקי, יוחנן דנינו, יהודה וילק, אסף חפץ, יעקב טרנר, דודי כהן, רפי פלד, משה קראדי והרצל שפיר. גם ארבעה רמטכ"לים ושלושה ראשי מוסד לשעבר חתמו על גילוי הדעת - בני גנץ, אהוד ברק, גבי אשכנזי ודן חלוץ ואפרים הלוי, שבתי שביט ודני יתום.

המפכ"ל לשעבר, רב ניצב בדימוס משה קראדי, מסר: "אנו, מפקדי המשטרה לדורותיה, מודאגים מהניסיונות לפגוע בחוסנה של המשטרה ובעצמאותה המקצועית. פגיעה במפכ"ל היא פגיעה במשטרה במפקדיה ובשוטריה הניצבים יום יום על משמרתם. פגיעה במשטרה היא פגיעה בדמוקרטיה. אנו מחזקים את ידם של שוטרי משטרת ישראל, שוטרי מג"ב, מפקדיהם והמפכ"ל העומד בראשם וקוראים להם להמשיך למלא את שליחותם בהגנת המדינה ואזרחיה בשמירת הסדר הציבורי ובביצור שלטון החוק כמיטב המסורת במקצועיות ובמסירות לטובתה של מדינת ישראל תושביה ואזרחיה". 
יו"ר תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל', אלוף (מיל') אמנון רשף מסר: "לא נאפשר שבמדינת ישראל הדמוקרטית ושומרת החוק, ייפגעו מעמדה, פעילותה ויכולתה של משטרת ישראל למלא את תפקידיה. שוטרי ישראל ומשמר הגבול מבטיחים את שלומנו יומם וליל. פגיעה במשטרה והעומד בראשה, מהווה פגיעה בתפקוד המשטרה, בחוסן הלאומי ובביטחון. אנו אומרים היום למשטרת ישראל ולמפכ"ל - חיזקו ואמצו".

כזכור, בשבוע שעבר אישרה הכנסת בקריאה טרומית את 'חוק ההמלצות', הקובע כי המשטרה לא תוכל לסכם את תיק החקירה ולומר כי ישנה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד חשודים. חוק נוסף שעלה בימים האחרונים, אך נכון לעכשיו יו"ר הקואליציה דוד ביטן הודיע כי אין כוונה לקדמו, הוא הקטנת שכר מפכ"ל המשטרה, הצעה שזכתה לביקורת רבה במערכת הפוליטית - וגם בקואליציה.