"לא חשבתי שאי פעם אני אחשוף את  הסיפור הזה, אבל עכשיו זה כל כך התבקש לטובת כל הנשים שאולי יפסיקו לסבול מהגברים, ואולי הגברים יצליחו לחשוב פעמיים לפני שהם מתנהגים בצורה כזאת", כך אמרה היום (ראשון) בתוכנית "עושים צוהריים" בגל"צ העיתונאית לשעבר נעמי רון, שפוסט שפרסמה על העיתונאי חיים יבין, בו תיארה איך ניסה לתקוף אותה מינית, עורר סערה גדולה בשבוע שעבר, במסגרת השיח המתגבר על הנושא הכאוב.   

"מה שקרה זה שהוא הגיע אלי לדירה כי נהגתי להזמין מרואיינים לראיונות במקום שקט. בהתחלה הוא לא רצה לעשות את זה. הוא אמר ש'אני מתראיין רק על נושאים מקצועיים', אבל בהמשך, בלי שלחצתי יום אחד הוא החליט שזה מתאים לו וקבעתי איתו", סיפרה רון. 

חיים יבין בשנת 1977. צילום מסך
חיים יבין בשנת 1977. צילום מסך
"ישבנו ודברנו בערך חצי שעה, ובאמצע תוך כדי השיחה הוא קם ממקומו ואמר 'אנחנו יכולים עכשיו לעשות משהו אחר, דברים אחרים'. אני כמובן הופתעתי, ועוד יותר כשהוא תפס אותי בידיים, הניף אותי באוויר והניח אותי, לא ממש בעדינות, על המיטה ונשכב עלי עם כל הכובד שלו", גוללה רון את רגעי הפחד שעברו עליה. "הייתי צריכה לגייס כוחות כדי להדוף אותו, אמרתי לו 'מה אתה עושה?". 
ניסית למחות, להתנגד?

 "לא היתה שיחה בינינו. זה היה תוקפני כזה. היה כמו מאבק בזמן שהוא עלי ואני מנסה להדוף אותו ולהסיר אותו מעלי. כנראה שהוא הבין בסוף שכאן לא יקרה שום דבר. כשהוא כבר לא היה עלי קמתי ואני וחושבת שהוא נרגע. התיישבנו. אני רציתי לסיים את הראיון". 
איך את ממשיכה לבסוף את הראיון? 
"לא הייתי נסערת, זה היה די מעליב אבל העלבון לא הפריע לי להמשיך בעבודה, רציתי את הראיון הזה והוא יצא. מישהי אחרת אולי היתה אומרת לו 'תעוף מפה, לא רוצה לראות אותך יותר', אני הייתי די שלווה, ואמרתי לעצמי 'וואלה זה העולם? ככה גברים מתנהגים? אני לא מכירה את זה". 

"הייתי די שלווה". צילום: פלאש 90
"הייתי די שלווה". צילום: פלאש 90
"סיימנו את הראיון וכשקמתי ללוות אותו לדלת בנימוס רב  הוא אמר לי, 'תראי, שאלת שאלות טובות ואני בטוח שהכתבה תהיה מעניינת וטובה, אבל דעי לך שאני יוצא מפה מתוסכל ומאוכזב", סיפרה רון. 
"אני הרסתי לו? הוא הרס", אמרה לסיום. "בקשר ל-40 שנה שעברו, לא חשבתי שאני פעם אחשוף את  הסיפור הזה, אבל עכשיו זה כך כך התבקש לטובת כל הנשים שאולי יפסיקו לסבול מהגברים ואלי הגברים יצליחו לחשוב פעמיים לפני שהם מתנהגים בצורה כזאת, שילמדו איך להתנהג ושיראו שבסופו של דבר הנשים מדברות".