רעידת האדמה שאירעה אמש (ראשון) בגבול שבין איראן ועיראק גבתה את חייהם של לפחות 168 אנשים באיראן ובכורדיסטאן העיראקית ופצעה יותר מ-850. "יש עדיין אנשים מתחת להריסות. אנו מקווים שמספר המתים והפצועים לא יעלה יותר מדי, אבל הוא כנראה יעלה", אמר סגן מושל מחוז קרמאנשאה שספג את מרבית הנזק.



עוצמת הרעש הייתה סביב 7.3 והורגשה גם ברחבי ישראל. בנוסף, לדברי המכון הססמוגרפי של עיראק, הרעידה הורגשה בעוצמה גם בבירה בבגדד. על פי הדיווח בטלוויזיה העיראקית, "הרעידה הורגשה באזור הגבול עם איראן ושמונה כפרים ניזוקו. החשמל התנתק וכוחות ההצלה נמצאים בדרכם למקום". בנוסף דווח על נזק שנגרם למבנים. כוחות החילוץ הגבירו את המאמצים במהלך הלילה בניסיון למצוא עשרות לכודים מתחת להריסות משני צידי הגבול. 



מ"מ מנהל המכון הגאופיסי: "בישראל לא היתה רעידה, מדובר רק בתופעות הלוואי"

מהמכון הגיאופיסי בישראל אושר כי הורגשה רעידת אדמה שמקורה בגבול איראן עיראק, ונמסר כי עומקה היה 34 ק"מ. 212 ק"מ צפון-מזרחית לבגדד. ממלא מקום מנהל המכון הגאופיסי ד"ר אורי פריזלנדר מסר ל"מעריב אונליין" כי "רעידת האדמה החזקה התרחשה בגבול איראן עיראק והייתה בעוצמה של 7.6 בסולם ריכטר. הרעידה הורגשה גם במרחק של אלפי קילומטרים ולכן רבים מאיתנו הרגישו אותה כאן בארץ. הוא ציין והבהיר: "אין בישראל ולא הייתה רעידת אדמה, מדובר רק בתופעת הלוואי של הרעידה שם".

עטרה, תושבת פתח תקווה, סיפרה ל"מעריב אונליין": "זה היה ממש מפחיד, הרגשתי את הספה רועדת וחשבתי שיש לי סחרחורות". עובדים במגדלים בתל אביב סיפרו כי הרגישו ש"הדלתות במשרדים רעדו, הכל זז". במהלך הלילה התרחשו גם רעידות אדמה ביפן, בעוצמה של 6.1 בחוף המזרחי, ובקוסטה ריקה, בעוצמה של 6.5 סמוך לבירה סן חוזה.