שלמה אליאסיאן (70), נהג מונית מנהריה, תובע את המרכז הרפואי כרמל בגין רשלנות רפואית, לאחר שבניתוח לפני שנתיים בוצעה ללא צורך כריתה של האונה העליונה בריאתו הימנית. כיום, שנתיים לאחר מכן, סובל אליאסיאן מנזקים קשים, בהם קושי ניכר בנשימה. "אני מרגיש קוצר נשימה, הולך ומתעייף", סיפר אתמול אליאסיאן, "אני לא יכול ללכת".



לפני כשנתיים בוצעה לאליאסיאן בדיקה בבית החולים שבמהלכה נלקחה ביופסיה, שבעקבותיה הוחלט על ניתוח כריתת ערמונית. לקראת הניתוח בוצעה לו בדיקת CT, שהדגימה נגע ריאתי חשוד בחלק התחתון של האונה הימנית העליונה. בשל כך, הוחלט שלא לבצע את הניתוח, עד למיצוי הבירור במחלקת ניתוחי לב־חזה בבית החולים. בדיקה שנעשתה חודשיים לאחר מכן הצביעה על חשד לגידול ממאיר.



על פי כתב התביעה, שהוגש לאחרונה על ידי עו"ד אורנית שגיא־דקל, כשאושפז התובע חודש וחצי לאחר מכן במחלקת לב־חזה, לפי הרשומה הרפואית של בית החולים הוחלט לבצע כריתה של הממצא ולשלוח אותו לפתולוגיה.



הוחתם על טופס הסכמה



אליסיאן הוחתם על טופס הסכמה, שנכתב בו באנגלית כי קיימת אפשרות לכריתת האונה. עם זאת, מהתיעוד לפני הניתוח עולה, כי כריתת האונה תתבצע רק אם יתברר שמדובר בגידול ראשוני בריאה.



וכך, יום לאחר מכן בוצע לו ניתוח, שבמהלכו נשלחה ביופסיה מהאונה הימנית העליונה של הריאה לפתולוגיה ראשונית. כפי שעולה מכתב התביעה, התשובה הראשונית של הפתולוג החתום על הבדיקה ושעדכן את הצוות המנתח, העלתה שמדובר בגידול גרורתי.


התשובה התבררה בדיעבד כשגויה, מאחר והגידול היה שפיר, אולם הצוות הכירורגי בחדר הניתוח קיבל את הממצא השגוי לידיו, והחליט לבצע כריתה של האונה.



זאת ועוד, לאחר הניתוח לא ניתן לאליאסיאן מידע או הסבר אודות הממצאים והמשך הטיפול, על אף שהוא ומשפחתו פנו לצוות הרפואי. מהמרכז הרפואי כרמל נמסר בתגובה: "התביעה טרם הגיעה ועדיין לא התקבלה בבית החולים. לכשתגיע, אנו נגיב בבית המשפט כמקובל". 



עו"ד שגיא דקל. צילום: תומר יעקובסון