שני ילדים יצאו מתחומי גן בפתח תקווה וחמקו מתחת לשער במקום לגינה ציבורית מרחק עשרות מטרים מהמוסד, זאת בזמן ששהו בחצר הגן תחת השגחת הסייעת. רק בחלוף דקות ארוכות הגיעו הילדים בחזרה לגן בלוויית נערים בני 15. המקרה החמור אירע בשבוע שעבר בגן ילדים בשכונת עין גנים בעיר, אולם באופן תמוה הגננת והסייעת לא מצאו לנכון לדווח להורים על כך ורק מאוחר יותר באותו היום, בעקבות שיחה עם הילדים הוברר להורים הדבר. 
אתמול הוזמנה אמו של הילד בן החמש, ענת וקנין, לשיחה מול מנהלת אגף גני ילדים בעירייה ד"ר מיכל אונגר, מפקחת על הגנים במשרד החינוך, במהלכה שטחה האם את טענותיה על מה שהיא מכנה "הפקרות בלתי נסבלת".
כעת עומדת האם על דרישתה כי יימצא לבנה גן אחר או לחילופין, יתקיים הליך שימוע לסייעת והיא זו שתעזוב את הגן. "אני לא סומכת עליה פשוט", אמרה וקנין והבהירה: "הבן שלי וילדה נוספת בגן יצאו מהשטח בזמן שהילדים שהו בחצר. הסייעת, שהייתה אמורה להשגיח על הילדים בזמן שהגננת בתוך הגן, לא הבחינה ביציאתם. צריך להבין שלא מדובר במקרה של שער פתוח אלא במקרה שבו הם זחלו מתחת לשער וזו הסיבה כביכול היום שהסייעת והגננת מוצא להטיל אחריות ואשמה על הילדים שגילו תחכום". 

"אני תוהה האם זו לא אחריות של הצוות וגני הילדים", ציינה, "איך קורה שבמשך דקות ארוכות הילדים מסתובבים ברחוב בגן ציבורי ואיש אינו מבחין בהיעדרם. זה אירוע שהיה יכול להסתיים בצורה קשה הרבה יותר ובמקום לטפל בכך הן בחרו להעלים את המידע בשלב הראשוני. לא קיבלתי תחקיר של קב"ט, לא קיבלתי דוח ממשרד החינוך ושל אגף גני ילדים ואני האמא שהילד שלה הופקר בגן, במקום שהיה אמור להיות הכי בטוח".
מאז האירוע החליטה וקנין להשאיר את בנה בבית ומסרבת להשיבו עד שלא ישובץ לגן אחר או העברתה של הסייעת מהגן. "אין לי טענות לפן החינוכי בגן או לגננת אלא רק טענות לסייעת ועל הסתרת המידע. "על כך אין סיכוי שאבליג", הדגישה וקנין. כאמור, אמש לאחר הפגישה עם צוות הגן החליטה לחשוף את הדבר ברבים. את הפגישה היא הקליטה: "לא קיבלתי שום החלטה אופרטיבית מהצוות ממשרד החינוך, אמשיך להילחם כשהילד שלי בבית".

גורמים במערכת החינוך בעיריית פתח תקווה הגיבו לדברים ודחו את טענות ההורים לטיוח המקרה. האירוע לדבריהם, "התרחש בשעה 9:02 ובשעה 9:20 נרשם דוח של הקב"ט. לאחר מכן הוגשה תלונה למשטרה והיא נחקרת. יחד עם זאת, התקבלה החלטה להעביר את הילד מהגן ובימים אלו נערכת בדיקה מעמיקה".