שופט בית המשפט השלום בירושלים התיר לפרסם הערב (שני) כי במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ובפרקליטות מתנהלת חקירה נגד בכיר בשב"כ, בחשד לעבירת אינוס, וכן כנגד אחרים בארגון בגין עבירות מין שביצעו כלפי עובדת בשירות. מעבר לפרטים אלו הטיל השופט צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה.



יש לציין כי מדובר באירועים הקשורים לבדיקה שהתנהלה בשב"כ לפני כשבועיים, שנפתחה לאחר שעובדת, נגדה הוגש כתב אישום חמור על מעילה בכספי הארגון יחד עם עובד אחר, התלוננה כנגד שלושה בכירים בשב"כ, שלטענתה ביצעו בה עבירות מין, לרבות עבירת אינוס, ועבירות של הטרדות כתובות באמצעות מסרונים, כל זאת במסגרת טיולים של הארגון.



התלונה המדוברת, שהובאה לידיעת גורמים בכירים בשב"כ, נתקבלה בתדהמה, שכן בימים אלו מתמודדת המתלוננת עם כתב אישום שהוגש נגדה בגין עבירות של מעילת ענק בכספים של הארגון הביטחוני, כאמור, יחד עם נאשם נוסף.



מח"ש. נפתחה חקירה נגד בכירי שב"כ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מח"ש. נפתחה חקירה נגד בכירי שב"כ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



התלונה, בה היא טוענת למסרונים מטרידים ואף למעשים מגונים פיזית במהלך טיולי הארגון, הוגשה לפני כחודש וחצי. גורמים המעורים בפרטים טוענים כי לא מן הנמנע שהתלונה הוגשה לאחר שהבינה כי היא נמצאת בסיטואציה ש"אין לה מה להפסיד" וכראיה לכך לטענתם, התלונה לא הוגשה לפני שנה-שנתיים.



עו"ד משה יוחאי, פרקליטה של המתלוננת מסר לאחר הפרסום הראשון בנושא כי "הוגשה תלונה והיא תיבדק על ידי מח"ש. התלונה מגובה בראיות, מסרונים ועדויות המאששות את גרסתה".



משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: "המדובר בעובדת שב"כ אשר כנגדה הוגש כתב אישום בעבירות חמורות של זיוף וגניבה בידי עובד ציבור בהיקפים משמעותיים ומשפטה מתברר בימים אלה. הטענות והתלונה שאוזכרו בכתבה לא מוכרות לשב"כ עד לרגע זה".


מהשב"כ נמסר בתגובה לפרסום כי "החקירה המדוברת מנוהלת ע"י מח"ש ועל כן שירות הביטחון הכללי אינו מעורב בפרטיה. שירות הביטחון הכללי סומך ידיו על מח"ש ויפעל בהתאם לתוצאות החקירה. השירות רואה בחומרה כל מקרה של הטרדה מינית, קלה כחמורה ונוהג בנושא זה ביד קשה ובאפס סובלנות".