צילומים ממצלמת אבטחה חושפים את הדקות האחרונות שלפני רצח ראובן שמרלינג ז"ל. הצילומים, ששודרו הערב (שני) בערוץ עשר, מראים את שמרלינג ז"ל משוחח עם שני הפלסטינים שעבדו עבורו זמן קצר לפני שרצחו אותו. שמרלינג נראה מגיע למחסן בניהולו בכפר קאסם ומדריך את שני העובדים הפלסטינים מה עליהם לעשות. בשלב מסוים אחד הרוצחים, מוחמד זיאד אבו אל רוב, נראה יוצא מדלת חדר במחסן, מניף מכוש, חוזר פנימה ומכה את שמרלינג ז"ל שמהדקירות ומהמכות מת במקום.
כזכור, לאחר מספר שבועות בהם התנהלה חקירה מקיפה, הצליחו כוחות הביטחון לפענח את הרצח, שארע בערב חג סוכות כשגופתו של שמרלינג ז"ל נמצאה בכפר קאסם ועליה סימני אלימות קשים. במהלך החג עצמו, יממה לאחר הרצח, נעצרו על ידי שב"כ, ימ"מ וצה"ל שני פלסטינים, אבו אל רוב ויוסף חאלד מוצטפא כמיל, בחשד למעורבותם ברצח.

 
השניים, פלסטינים תושבי קבאטיה שבשומרון, בשנות ה-20 לחייהם, נכנסו לישראל באופן בלתי חוקי, תוך הסתייעות במסיע שב"חים, בהמשך שהו ועבדו בישראל כשבועיים. בשב"כ ובפרקליטות טוענים כי המקרה הגיע הן כרצון לנקמה על מות חברם, והן כזעם על יחס המעסיק כלפיהם.
 

על פי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד שרון משעל, בחודש ספטמבר 2017 נכנסו הנאשמים לעבוד בישראל בלא אישור כדין. כמיל תכנן לנצל את שהותו בישראל לשם ביצוע פיגוע דקירה ולהרוג יהודי, והציע לאבו אל רוב לבצע עמו פיגוע, אך בשלב זה הוא סירב. השניים החלו לעבוד במחסן פחמים בכפר קאסם, בניהולו של שמרלינג ז"ל, ובהמשך קשרו קשר לרצוח את אחד היהודים אשר עבדו במקום, ממניע לאומני.