טרגדיה בבירה: כוחות הרפואה נלחמים על חייהם של שני ילדים קטנים, אח ואחות בני חמש וארבע, שנפגעו אנושות, ככל הנראה כתוצאה מכוויות בשריפה שפרצה היום (שלישי) בשעות הצהריים בדירה בשכונת בית חנינא בירושלים. בשניים בוצעו פעולות החייאה ולאחר מכן הם פונו לקבלת טיפול בבית החולים הדסה הר הצופים בבירה. לאחר מכן, בשל עומס בבית החולים, השניים הועברו אל בית החולים אסף הרופא. אל חדר המיון פונו גם האמא והסבא של הילדים שנפגעו משאיפת עשן, נמצאים בהכרה ובמצב קל.



בעקבות השריפה הורה מפקד כב"ה מחוז ירושלים על הקמת צוות לחקירת נסיבות פרוץ השריפה. ממסקנות הצוות עולה כי השריפה החלה בעקבות משחקי ילדים באש. עוד עולה כי הילדים הקטנים, הושארו בבית ללא השגחה כשהם נעולים בבית. 

בשלב מסוים, החלו הילדים ככל הנראה לשחק באמצעים מחוללי אש, סמוך לספה ופריטי ריהוט נוספים דבר שגרם להתלקחותם, ולעשן רב להצטבר בתוך הבית. כתוצאה מהעשן הסמיך והרעיל שמילא את חלל הבית, עשן אופייני להתלקחות מזרנים וריהוט, נפגעו הילדים משאיפת עשן.

"הדקות נראו כמו נצח". רס"ל אושרי ממן. צילום: דוברות המשטרה
"הדקות נראו כמו נצח". רס"ל אושרי ממן. צילום: דוברות המשטרה


ארבעה צוותי כיבוי של לוחמי אש פעלו בעזרת מנוף גבהים כדי לכבות את האש ולמנוע את התפשטותה. רס"ל אושרי ממן, השוטר שהגיע ראשון לדירה, אמר: "היינו הצוות הראשון שהגיע לדירה. מהאמא הבנו שילדיה הקטנים בדירה. לא היססנו, פרצנו את הדלת ויחד עם אחד השכנים ביצענו סריקות בדירה אפופת העשן. איתרנו את הילדים וחילצתי אותם אחד אחרי השני כשהם על הידיים שלי והם במצב קשה".

לדבריו, "הדקות הארוכות בהן סרקנו את הדירה החשוכה אפופת העשן לאיתור הילדים נראו כמו נצח. לא הסכמתי לעזוב הדירה עד שמצאתי את הילדים הקטנים כשהם במצב קשה".



חובש רפואת חירום יאיר לקס סיפר: "מדובר בשריפה שהתרחשה בדירה בקומת הקרקע של המבנה, כשהגענו למקום חברנו לצוות משטרתי שהעניק טיפול רפואי בסיסי לילד כבן חמש ולילדה כבת ארבע שחולצו מהדירה כשהם מחוסרי הכרה וסובלים משאיפת עשן. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים בשטח וביצענו בהם פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמה, עיסויים וטיפול תרופתי והם פונו במצב אנוש תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה לבי"ח הדסה בהר הצופים כשמצבם אנוש".