איהאב קזעורה, צעיר תושב חיפה חווה אתמול תקרית גזענית ומשפילה בסניף "ארומה" שבחוצות המפרץ וביקש להזמין טייק אווי. כשהגיע לביתו הוא גילה שעל הקבלה של הזמנתו נכתב כי שם הלקוח הוא "ערבי". בשיחה עם דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM סיפר היום (רביעי) קזעורה על שאירע ואף חשף כי לא מדובר באירוע בודד.



"הגעתי לסניף ארומה עם אשתי ורצינו לקחת את האוכל לדרך, שאלו את אשתי לשמה והקלידו במחשב וצחקו אבל אשתי לא הבינה מדוע. ההזמנה יצאה די מהר וכמעט לא היו אנשים בסניף. כשהגענו הביתה אשתי בדקה את הקבלה וגילתה שכתוב על עליה 'ערבי' במקום שמה".





כמו כן חשף הצעיר כי למרבה הצער לא מדובר במקרה חד פעמי: "כשסיפרה את הסיפור לילדי הסתבר לה שקרה לבני אותו הדבר חודשיים קודם לכן. החלטתי שאנחנו לא שותקים לסיטואציה הזו ואני לא מסכים לקבל את הסיטואציה הזו גם אם היא הייתה הפוכה, שמעתי על מקרים בהם עובד ערבי בארומה כתב דברים לא יפים לחייל שקנה ארוחה באחד מהסניפים של הרשת. לכל איש יש שם וצריך לקרוא לו בשם שלו".



"אני לא הייתי רוצה לפטר את העובדת", אך הייתי רוצה שהבחורה הזו תלמד על דו קיום בחברה ישראלית. בני נמצא בצבא ומשרת ביחידה קרבית והמשפחה שלנו מאד גאה בו. כשפנה אליי מנהל הסניף בארומה הוא ניסה להגן עליה, אני טענתי בפניו שהוא גזען כמוה אם הוא נותן לה גיבוי על מה שקרה ושאין לי טעם להמשיך לשוחח איתו, זה לא עניין כספי זה עניין של כבוד".


תגובת ארומה ישראל: "מבירור שערכנו עם הקופאית בסניף המדובר, עולה שככל הנראה מדובר באי הבנה בין העובדת ללקוחה. הקופאית טוענת כי שאלה את הלקוחה לשמה, כמקובל בארומה,  וזו השיבה ששמה הוא ARABY ובהתאם לכך נרשם בתום לב. אנו מתנצלים בפני הלקוחה על אי ההבנה".
 
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן