דובר ארגון 'שוברים שתיקה', דין יששכרוף, הגיב היום (שישי) לסגירת התיק נגדו בשל הכאת פלסטיני במהלך שירותו הצבאי ולטענות בכירים במערכת הפוליטית כי הוא המציא את המקרה על מנת להשחיר את פניו צה"ל. "לפני שלוש שנים שירתי כקצין ולוחם בחברון", סיפר יששכרוף בסרטון שהעלה לרשת, "שברתי שתיקה וסיפרתי על מכות וברכיות שנתתי לפלסטיני בזמן שהוא התנגד למעצר. אבל עכשיו, במסגרת חקירת ראווה, הפרקליטות הכריזה שאני שקרן. שום האשמה פוליטית לא תוכל להסתיר את האמת".
יששכרוף תקף את הפרקליטות והדגיש כי היא מנסה לרצות את שרת המשפטים ופועלת מסיבות פוליטיות. "תגידו, למה אתם חושבים שהפרקליטות לא לקחה את העדות של הקשר מ"פ שישב ממש לידי בזמן שנתתי לפלסטיני ברכיות? אולי זה בגלל שזה לא התאים למסקנה שהפרקליטות ידעה שאיילת שקד רוצה לקבל? על הגב שלי, הפרקליטות מנסה לשרת את איילת שקד ולהשתיק ביקורת על הכיבוש", אמר.
 


"הידיים האלה דפקו מכות לפלסטינים"

לדברי דובר 'שוברים שתיקה', "ממשלת הימין מפחדת מהאמת ובצדק, כי אם אני לוקח אחריות על האלימות שלי, הם יצטרכו לקחת אחריות על זה שהם שולחים אותנו לשרת בשטחים".
"הידיים האלה דפקו מכות לפלסטינים בשטחים. אני לא גאה בזה, אבל אני לא מפחד מהאמת", סיכם יששכרוף. כזכור, עו"ד שני ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה, החליטה על דעת פרקליט המדינה, שי ניצן, לגנוז את התיק, לאחר שעלה במסגרת החקירה, מהראיות שנאספו, כי "הדברים אשר תוארו על ידו, לא אירעו כלל ועיקר", לשון ההודעה. זאת לאחר שבמסגרת החקירה הגיעו החוקרים לפלסטיני שנטען כי הוכה, אשר הכחיש זאת. 

החקירה נגד יששכרוף נפתחה בעקבות סרטון אשר הופץ ברשת האינטרנט, בו תיאר יששכרוף, קצין צה"ל לשעבר, במהלך כנס של שוברים שתיקה, כיצד היכה פלסטינאי ב"ברכיות" לפנים ולחזה, שהביאו לידי כך שהנפגע "דימם והתעלף", ללא כל הצדקה מבצעית לכך. לאחר הפצת הסרטון פנו כמה ארגונים, ביניהם "מילואימניקים בחזית" ו"עד כאן", לפרקליט הצבאי הראשי וליועץ המשפטי לממשלה, ודרשו לפתוח נגדו בחקירה פלילית. 


סגירת התיק נגד יששכרוף גררה כאמור תגובות חריפות במערכת הפוליטית נגד הארגון. אתמול כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר שלו כי "'שוברים שתיקה' משקרים ומוציאים את דיבתם של חיילינו רעה בעולם. היום עובדה זו קיבלה הוכחה נוספת, אם למישהו היה ספק. האמת מנצחת".

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה גם היא להחלטת הפרקליטות בחשבון הטוויטר שלה: "מסתבר שדובר שוברים שתיקה הוא שקרן שמכפיש את מדינת ישראל בעולם. כל הכבוד לחבריו לפלוגה שלא נשארו אדישים ולא היו מוכנים להבליג על השקרים שלו. טוב שיצאה האמת לאור על הארגון הזה שעושה קופה על חשבון לוחמי צה"ל ואזרחי ישראל".