חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת המתנות, היא פרשה 1000 ופרשת קשריו עם מו"ל 'ידיעות אחרונות', ארנון מוזס, המוכרת כפרשה 2000, קרובה לקו הסיום ולא מן הנמנע כי בתום חקירתו המתוכננת של נתניהו מחר במעונו בירושלים, יתקבצו צוות החוקרים הבכיר בראשותו של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה תנ"צ כורש בר נור עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ועם פרקליט המדינה שי ניצן והפרקליטה המלווה של אותן חקירות עו"ד ליאת בן ארי, כדי לגבש החלטה האם ניתן לסכם את החקירה ותחת אלו סעיפי עבירה. זאת תהיה חקירתו השישית בתיקים אלו.



בינתיים, הזעיק איש העסקים המיליארדר ארנון מילצ'ן את הקרובים אליו, בהם בא כוחות עו"ד בועז בן צור, עוזרתו האישית ואשת סודו הדס קליין, יועצי התקשורת שלו רונן צור ומנכ"ל משרדו אמיר נאמי וכן את הצוות שמלווה אותו בלונדון לדירתו במלון סבוי בלונדון כדי לבנות מערכת אסטרטגית ולקבוע כיצד לנהוג מכאן ואילך לנוכח הצעדים שבהם נקטו אנשי ראש הממשלה בימים האחרונים.



מעון ראש הממשלה, צילום: מרק ישראל סלם
מעון ראש הממשלה, צילום: מרק ישראל סלם



העוזרת אישרה בפני החוקרים - הקשר בין נתניהו למילצ'ן התחיל כחברי, אך הפך לניצול



כזכור, בשבוע שעבר נחשפו פרטים מעדותה של קליין, בהם אישרה לחוקרים כי ה"בוס" שלה נהג לרכוש ולשלוח באמצעותה מתנות יקרות ערך למשפחת נתניהו, בהם סיגרים, שמפניות וגם תכשיטים מוזמנים לרעיית ראש הממשלה. 



העוזרת האישית של מילצ'ן איששה בפני החוקרים כי הקשר בין איש העסקים לראש הממשלה אכן היה אישי וחברי אולם בשלב מסוים הפך הקשר לאחר. "גם לארנון לא היה נעים מכל הבקשות הללו, הוא לא ידע כיצד לנהוג. הוא הרגיש שזה כבר חורג מקשר של חברים והופך לקשר של ניצול. הוא לא ידע איך לסרב לבקשות והמשיך לשלוח להם את המתנות שביקשו. הכעיס אותו שהם נהגו גם להתלונן אם היה עיכוב או משהו דומה אבל הוא העדיף להבליג והכניס לתמונה גם את ג'יימס פאקר שהתחלק איתנו בשלב מסוים ברכישת המתנות", סיפרה קליין לחוקרי היאח"ה.



העדות הזאת הובילה את החוקרים למסקנה שנתניהו דרש ממש טובות הנאה ואולי אפילו שוחד אולם בכל החקירה הם ניסו לאתר את התגמול והתמורה שקיבל איש העסקים. מילצ'ן עצמו, שתחילה רק מסר עדות, הפך לנחקר באזהרה אולם הוא טוען כי לא חיפש תמורה עבור מה ששלח לנתניהו. יחד עם זאת הוא מאשר את גרסתה המלאה של העוזרת האישית שלו קליין.



המיליארדר, שהבין כי נתניהו נערך בקו הגנה לפיו הוא מנסה להפריך את הטענות שקיבל מתנות כטובות הנאה, הזמין אליו כאמור את האנשים שיובילו את העמדה שלו הן מול המשטרה והן מול כלי התקשורת והציבור. קליין היתה הראשונה שיצאה ללונדון כבר ברביעי שעבר, אולם אליה הצטרפו כבר למחרת גם עו"ד בן צור ויועצי התקשורת שאגב, עדיין שוהים במחיצתו של מילצ'ן. בינתיים, קיבלו אנשי התקשורת הודעה המתואמת עם בא כוחו של המיליארדר לפיה לא תתקבל תגובה מטעמו של מילצ'ן עד לסיום חקירתו של נתניהו.