פרסום ראשון: יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, יבקש משפט חוזר. כך הודיעה היום (שבת) לריסה טרימבובלר עמיר, רעייתו של הרוצח. בפוסט שפרסמה בפייסבוק עם צאת השבת, כתבה טימבובלר: “אני רוצה לעדכן שבימים אלו מוקם צוות הגנה להכנת ולהגשת בקשה למשפט חוזר ליגאל עמיר". 

היא הוסיפה כי "המהלך נעשה ברשות ובסמכות לאחר שיגאל עמיר נתן את הסכמתו. כל הנושא התקשורתי בנוגע למהלך ינוהל על ידי חברה משווייץ ולא ימסרו פרטים כלשהם לתקשורת בישראל”. טרימבובלר צירפה להודעה את כתובת המייל של החברה בשווייץ שתנהל לדבריה את הקמפיין התקשורתי. 

עו"ד גבי שחר, מי שהיה פרקליטו של יגאל עמיר במשפט שבו הורשע ברצח רבין ז"ל, אמר למעריב אונליין שאכן בימים אלה מוקם צוות הגנה להכנת בקשה למשפט חוזר לרוצח ראש הממשלה. עו"ד שחר ציין כי העביר את הפרטים ללריסה טרימבובלר עמיר שפרסמה זאת בדף הפייסבוק שלה, אך סירב לענות לשאלה האם ישנה היתכנות לבקשה למשפט חוזר או כל פרט נוסף על ההתארגנות שהוא מוביל. עוד אמר, כי את הקמפיין התקשורתי סביב משפט חוזר לעמיר תנהל כאמור חברה משווייץ.
"צריך לסיים את ימיו בכלא, אין בנושא הזה ימין ושמאל"

שר החינוך נפתלי בנט הגיב בחשבון הטוויטר שלו לדברים: "רוצח ראש הממשלה צריך לסיים את ימיו בכלא. בנושא הזה אין ימין ואין שמאל. כל רצח הוא נורא, אבל רצח ראש ממשלה יכול לפרק לנו את המדינה".


הפוסט של טרימבובלר. צילום מסך פייסבוק


ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר למעריב אונליין בעקבות הפרסום: "יגאל עמיר הוא רוצח שפל וצריך למות בכלא. הוא ירה לא רק בגבו של ראש הממשלה אלא בגבה של המדינה כולה. את הריקבון מוטב להותיר עמוק בבית הכלא ולא לחשוף אותו שוב לציבור".

יו"ר מפלגת מרצ זהבה גלאון אמרה בתגובה כי "במקום להתעסק ברעיון האווילי של משפט חוזר, זו ההזדמנות לדרוש להעמיד לדין את אותם רבנים שהיו שותפים לפסק דין רודף ושותפים לרצח. יגאל עמיר אמר בחקירתו בשב"כ שללא גיבוי של רבנים הוא לא היה רוצח את רבין. והרבנים האלו ממשיכים להלך חופשי וממשיכים להסית".

טרימבובלר. צילום: פלאש 90


יגאל עמיר התנקש בחייו של רבין ב-4 בנובמבר 1995, בסיומה של עצרת תמיכה בתהליך השלום בכיכר מלכי ישראל (כיום כיכר רבין) בתל אביב. העצרת אורגנה כתגובה להפגנות הימין, תחת הסיסמה "כן לשלום, לא לאלימות". בתום העצרת, חיכה עמיר לרבין במגרש החנייה הסמוך, ושם רצח אותו ביריות אקדח.

עמיר נלכד במקום, והועבר לחקירה בידי השב"כ, בה שיתף פעולה באופן מלא והביע את שמחתו על הצלחתו. בסיום החקירה הועמד לדין באשמת רצח ופציעה בנסיבות מחמירות בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב. 
 
עמיר הסביר במשפטו כי פעל על פי ‘דין רודף’. הוא הורשע ונידון למאסר עולם ועוד שש שנים על פציעת מאבטח. במשפט נוסף נידון לחמש שנות מאסר ולאחר ערעור המדינה הוחמר העונש לשמונה שנות מאסר, על קשירת קשר. כל העונשים ניתנו במצטבר. עמיר מעולם לא הביע חרטה על הרצח, ובראיון שנתן בחודש מאי 2004 חזר והדגיש שלדעתו פעל בצורה נכונה, ובאמצעות הרצח הציל את עם ישראל.