לאחר ימים ארוכים של טמפרטורות גבוהות מעל הממוצע ויובש, אפשר סוף-סוף להגיד שהחורף מגיע. אמנם מדובר בכמה ימים בלבד, אך המערכת החורפית הקרובה תלווה בגשמים, סופות רעמים וחשש מהצפות ומשיטפונות - אז קדימה, הכינו את המטריות. 



החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, שי פרנקל, מסר כי המערכת החורפית תחל היום (ראשון) עם ירידה של 8-4 מעלות בהרים וירידה מתונה יותר של 2-1 מעלות באזור החוף. כמו כן, קיים גם סיכוי קטן לגשמים מקומיים קלים שירדו בצפון הארץ ובאזור החוף.



היום הגשום של השבוע


מחר מזג האוויר עולה שלב והחל משעות הבוקר צפויים לרדת גשמים מקומיים בצפון הארץ ובאזור החוף. בלילה הגשמים אף יתחזקו ויתפשטו לאזור השפלה והם יהיו מלווים לעיתים בסופות רעמים. יום שלישי יהיה היום הגשום של השבוע, כאשר יירדו גשמים לפרקים בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה והם יהיו מלווים לעיתים בסופות רעמים.



גם בצפון הנגב ייתכנו גשמים מקומיים ויהיה קיים חשש מהצפות בערים לאורך החוף ואף חשש קל משיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח. במקביל, תחול ירידה נוספת של 3-2 מעלות במידות החום והן יהיו כבר מתחת לממוצע.



בשלישי בערב הגשמים יחלו להיחלש בהדרגה וביום רביעי ייתכנו גשמים מקומיים, רובם קלים. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן והטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה. חשוב לציין כי גם לאחר שהמערכת הגשומה תחלוף מידות החום ימשיכו להיות מתחת לממוצע.



מתכוננים לגשם. צילום ארכיון: מור שמעוני