משפחת אזריה קיבלה היום (ראשון) במפח נפש את הודעתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין שלא לחון את בנם, אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, עוד הביעו במשפחה באכזבה כי הם שמעו על ההחלטה דרך התקשורת, דבר שהעלה את חמתם. על פי המשפחה, אביו של החייל, צ'ארלי אזריה, קיבל את הבשורה בעודו ממתין לצילום MRI בעקבות שבץ מוחי שעבר. 

״קיבלנו באכזבה ובצער את החלטת הנשיא ריבלין. הנשיא יכול היה לשים קץ למסע ייסורים נוראי שעוברת המשפחה, לשים סוף לויכוח שקורע את העם ולסיים את מאסרו המיותר של אלאור שלנו. היה מקום למידה רבה יותר של חמלה כאשר מדובר בלוחם מצטיין שפעל מול מחבל שבא לרצוח לוחמים ואזרחים בחברון. המשפחה זועמת על שאביו של אלאור, צ'רלי, שמע על החלטת הנשיא באמצעות כלי התקשורת כשהוא ממתין בבית חולים לעוד בדיקת MRI -בעקבות הידרדרות במצבו הרפואי".

במשפחה הזכירו כי "בשל האירוע ותוצאותיו צ'רלי לקה באירוע מוחי לפני כמה חודשים ובאחרונה חלה שוב הרעה במצבו. מצער שבבית הנשיא העדיפו להוציא הודעה לתקשורת עוד לפני שטרחו לפחות לעדכן את ההורים. המשפחה תמשיך לפעול על מנת להביא לשחרורו של אלאור מהכלא בנחישות ומאוכזבת מאוד מחוסר הרגישות של הנשיא״.

בית הנשיא: העברנו את התגובה לעורכת הדין של המשפחה
כזכור, מוקדם יותר היום הודיע נשיא המדינה ריבלין כי הוא דוחה את בקשת החנינה שהגיש אזריה, וזאת בשל מה שהוא הגדיר כ"פגיעה בטוהר הנשק", במעשי החייל, ולציין כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט כבר המתיק בעונשו של החייל. 


מבית הנשיא נמסר בתגובה כי הם הודיעו לעורכת הדין של אזריה, עו"ד עינת גלוסר, על ההחלטה.