"בחברה הערבית יש מושג שניתן להטריד מינית אישה יהודייה ואסור להטריד מינית ערבייה", כך אמר היום (שני) חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד, במהלך דיון שהתקיים בכנסת על ההטרדות המניות בפריפריה. 



זוהר טען כי יש לשנות את המנטליות בחברה הערבית בנושא ההטרדות המיניות, נושא שמעורר בשבועות האחרונים  סערות רבות ולא יורד מסדר היום התקשורתי, עם עשרות נשים שמדווחות על מקרים שקרו להם, חלקן לפני שנים רבות, וחלקן כללו האשמות נגד בכירים רבים בעולם התקשורת והפוליטיקה הישראלית. 



ח"כ מיקי זוהר. צילום: אדי ישראל
ח"כ מיקי זוהר. צילום: אדי ישראל



"הוועדה לא קמה כדי להיות במיינסטרים ולא חוששת להגיד את דבריה. עלינו לשנות את המנטליות בחברה הערבית, שם כבוד האישה אינו באותו מעמד כמו אצלנו", טען זוהר. "היחס נחות יותר. אם לא נשנה את זה, האוכלוסייה הערבית בישראל תהיה בפיגור מול האוכלוסייה היהודית".



זוהר אף התייחס למושג של כבוד המשפחה בחברה הערבית, ואמר דברים מעוררים מחלוקת: "זה מקור הדיון. בחברה הערבית יש מושג שניתן להטריד מינית אישה יהודייה ואסור להטריד מינית ערבייה. אם ערבי יטריד מינית ערבייה יום למחרת יירצח על רקע כבוד המשפחה. אבל אין לו בעיה להטריד יהודייה. הגיע הזמן שגם בחברה הערבית ידברו על ההטרדות כמו שמדברים על זה בחברה היהודית".